خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار مازندران:

اجرای طرح بازآفرینی شهری در «ترک‌محله ساری» نیازمند عزم ملی است/ سکونت‌گاه‌های فرسوده چالش مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۴۲۱۰

معاون عمرانی استاندار مازندران، سکونت‌گاه‌های فرسوده را از چالش‌های مازندران عنوان کرد و گفت: اجرای طرح بازآفرینی شهری در «ترک‌محله ساری» نیازمند عزم ملی است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، علیخانی عصر امروز چهارشنبه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری که با حضور آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: استان مازندران با برخورداری از مواهب الهی و دارا بودن ظرفیت‌هایی مختلف از جمله جنگل و دریا اما یک استان فرسوده بوده و با چالش‌های زیادی مواجه است.

وی سکونت‌گاه‌های فرسوده را یکی از چالش‌ها در این استان نام برد که می‌تواند متاثر از الحاق‌های مجاز و غیر مجاز و تغییر کاربری مجاز و غیر مجاز مختلف باشد که بخش عمده‌ای از آن‌ها در حریم شهرداری هستند اما زیر ساخت‌های لازم برخوردار نیستند.

معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: اماکن و محله‌های فرسوده و قدیمی زیادی در شهرهای بزرگ و کوچک استان داریم که ساماندهی آن‌ها نیاز به مجوزهای کشوری و عزم ملی دارد.

وی افزود: بناهای تاریخی و قدیمی زیادی در استان وجود دارد؛ پیشنهاد می‌شود شرکت بازآفرینی شهری در قالب پروژه‌ کمک کند تا این بافت‌ها بازسازی مرمت و آماده بهره برداری شود.

علیخانی فرو نشست ناایمن را از معضلات و خطرات بافت‌های فرسوده عنوان کرد و یادآور شد: وجود اینگونه بافت‌ها منجر به ایجاد گره‌های ترافیکی، معضلات اجتماعی و ناهنجاری شده است.

معاون عمرانی استاندار مازندران به «ترک محله» ساری به عنوان یکی از بافت‌های قدیمی در مرکز استان اشاره کرد که تبدیل به معضل بزرگ شده است.به دلیل هم‌جواری این محله با میان‌گذر شمالی، ساخت‌وساز و خرید و فروش در این مرحله انجام نمی‌شود.

وی افزود: در صورت اجرایی شدن طرح بازآفرینی شهری در این محله ۳۰ درصد از ترافیک میان‌گذر حل می‌شود. تحقق اجرای این طرح نیاز به حمایت ملی دارد ضمن اینکه این موضوع زیبنده مرکز استان نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز