خبرگزاری کار ایران

ایلنا از مازندران گزارش می دهد:

میدان بار ساری به دلیل معضل ترافیکی باید به خارج از شهر منتقل شود/پروژه ساخت میدان باری که ۱۵ ساله شد/یک مسئول: برای تکمیل پروژه امور اراضی جهاد کشاورزی باید مجوز لازم را ارائه دهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۱۲۴۳

این روزها در نیمه دوم سال کمربندی غربی ساری با معضل دائمی و همیشگی ترافیک به دلیل خرید و فروش مرکبات بواسطه وجود میدان بار در کمربندی غربی ساری مواجه است. که نه تنها شهروندان و کسبه اطراف میدان بار ساری را کلافه کرده، بلکه باعث مشکلات ترددی برای رهگذران و مسافران هم شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنای مازندران، معضلات ترافیکی کمربندی غربی ساری این روزها نه تنها شهروندان و کسبه اطراف میدان بار ساری را کلافه کرده، بلکه باعث مشکلات ترددی برای رهگذران و مسافران هم شده است و در نیمه دوم سال به نوعی کمربندی غربی ساری به دلیل خرید و فروش مرکبات در حصار میدان و  دردسرهای ترافیکی را دو چندان کرده است و مردم معترضند هر چه زودتر این میدان تره بار به خارج از شهر و کمربندی ساری به قائمشهر منتقل شود.

در این بین اما احداث میدان مرکزی میوه‌ و تره‌بار ساری به مساحت ۲۱ هکتار که از سال ۸۶ عملیات ساخت آن اجرایی شد، به‌ عنوان یکی از بزرگ‌ترین میادین میوه کشور  وارد ۱۵ سالگی ساخت و ساز خود شده که گره ترافیکی آزار دهنده و سرگردانی مسافران و گردشگران در شأن این شهرستان نیست و در بهترین نقطه ساری روزانه شاهد ساعت‌ها ترافیک هستیم و اگر چه تامین منابع مالی این پروژه از سوی سهامداران کاری دشوار است، اما باید با حمایت مسئولان در این بخش گره‌گشایی شود و با  ورود جدی مسئولان کشوری برای تسریع در روند پایانی این پروژه اقدام شود.

مسئولان با اشاره به معضل ترافیکی کمربندی غربی ساری به دلیل عدم اتمام طرح میدان بار جدید ساری بر این باورند که تورم و مشکلات اقتصادی موجب شده است که‌ پیمانکار گذشته با وضعیت اقتصادی و تورم رغبتی برای ادامه کار نداشت و اکنون هم پیمانکار جدید فعال است که امیدواریم با تزریق اعتبارات مناسب در این بخش شاهد افتتاح  میدان بار و باز شدن گره از معضلات ترافیکی کمربندی شرقی و محدوده منتهی به میدان بار ساری باشیم.

شهروندان ساری مرکز استان مازندران این روزها به دلیل طولانی شدن بارترافیکی در کمربندی غربی ساری و طولانی شده پروژه احداث میدان بار کلافه شده‌اند و معتقدند که ترافیک میدان بار به گونه‌ای است که این روزها کلافه کنندگی را چند برابر کرده و در هر ساعت از شبانه روز ترافیک قفل شده و گاها از حوالی میدان بار تا کلانتری کمربندی سمسکنده ادامه دارد و ساعت ها در ترافیک سرگردانیم و این در حالی است که ترافیک در لاین بعدی هم به دلیل دوربرگردان روبروی میدان بار ساری تا دانشگاه علوم‌پزشکی و سه راه جویبار ادامه دارد و در مجموع کلا سرگردانی و راه برون رفت نداریم و باید مسئولان به دادمان برسند.

 ترافیک و سرگردانی محصول میدان بار ساری برای شهروندان

قاسمی یکی از شهروندان ساروی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت: هر ساعتی از شبانه روز در این فصل برداشت‌ محصول به کمربندی غربی ساری بیاییم با ترافیک مواجه هستیم و سرگردانی و معطلی بی امانی که امان ما را بریده‌ است.

وی افزود: متاسفانه در این فصل برداشت مرکبات اگر چه بازار خریدار و فروشنده در میدان بار ساری داغ است، اما اوضاع شهر در خارج از میدان بار بهم ریخته است. رانندگان، مسافران و شهروندان سرگردان و کلافه شده اند و باید مسئولان در این باره فکر اساسی کرده و با تزریق اعتبارات ما را نجات دهند.

قاسمی گفت: ترافیک و سرگردانی محصول میدان بار ساری برای شهروندان است و باید فکر اساسی برای برون رفت از این‌ معضل انجام شود.

 کمربندی غربی ساری در نیمه دوم سال در اشغال ترافیک میدان بار است

احمدپور راننده خطی جاده بهشهر به ساری و قائمشهر است که روزانه در این مسیر تردد دارد و به خبرنگار ایلنا می گوید: تا کیلومتر ها بعد از میدان خزر ساری شاهد ترافیک و ساعت ها معطل در ترافیک و قفل شدن خیابان هستیم.

وی یادآور شد: کمربندی غربی ساری در نیمه دوم سال در اشغال ترافیک میدان بار است و این روزها که ترافیک از میدان بار تا کمربندی سمسکنده کشیده شده است و اصلا رانندگی در این اوضاع به صرفه نیست و از میدان بار ساری  فقط ترافیک قسمت ما شده و متاسفانه سالهاست که این کمربندی معطل تزریق اعتبارات است و باید مسئولان در این بخش به داد مردم برسند و با ارزش گذاری برای وقت، در زمان تردد مردم و شهروندان مدیریت کنند.

اخذ مجوز راه دسترسی چالش اصلی میدان بار جدید ساری

رئیس اتحادیه میوه و تره بار مرکز مازندران گفت: چالش اصلی مربوط به اخذ مجوز در زمینه راه دسترسی است و باید امور اراضی جهاد کشاورزی مجوز لازم را ارائه دهد. 

امیرحسین فخرآوران با اعلام اینکه پیشرفت بخش  ابنیه این سایت ۹۰ درصد است، اظهار کرد: این سایت علاوه بر میدان بار به عنوان پایانه حمل ونقل کامیون داران، سردخانه و سورتینگ و پایانه صادراتی است.

وی با بیان اینکه همه تلاش ما بر بهره‌برداری از سایت میدان بار ساری است، یادآور شد: ۱۵۰ غرفه میدان تره بار در این سایت پیش‌بینی شده که هر غرفه ۲۵۵ مترمربع وسعت دارد که عمده غرفه ها تکمیل شده و امیدواریم  با تسهیل در ارائه مجوز برای راه دسترسی و آسفالت و زیرساخت های این بخش در کمترین زمان ممکن شاهد بهره برداری از این‌ پروژه باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز