خبرگزاری کار ایران

دادستان قزوین خبر داد؛

تعیین تکلیف بیش از هزار دستگاه وسیله نقلیه توقیفی در پارکینگ‌های استان

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۳۹۹۰

دادستان عمومی و انقلاب قزوین از تعیین تکلیف هزار و ۶۵۰ دستگاه انواع وسیله نقلیه توقیفی در پارکینگ‌های استان به نفع دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حسین رجبی با اعلام این خبر گفت: در مرداد ماه سال جاری و در راستای احیاء حقوق عامه و بررسی وضعیت پارکینگ‌های وسایل نقلیه توقیفی در استان بازدیدی ویژه از این مراکز صورت گرفت و مشخص گردید در این پارکینگ‌ها تعداد قابل توجهی از وسایل نقلیه سال‌های متمادی و بدون تعیین تکلیف و مراجعه صاحبان آن‌ها رسوب شده است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین افزود: بدون شک انباشت و رها شدن وسایل نقلیه در پارکینگ‌ها موجب تضییع حقوق اشخاص است و در همین راستا این موضوع به صورت ویژه در دستور کار دادستانی قرار گرفت و کارگروه ساماندهی پارکینگ‌های وسایل نقلیه استان به دبیری احدی از معاونین دادستان مرکز استان و عضویت سایر دستگاه‌های متولی تشکیل شد.

رجبی در ادامه بیان داشت: در همین راستا و با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های مربوطه نسبت به ساماندهی، ترخیص و تحویل وسایل نقلیه به صاحبان و حتی مزایده آن‌ها از طریق دادگاه اصل ۴۵ قانون اساسی اقدام و علی رغم اطلاع رسانی عمومی از طریق رسانه ملی، رسانه‌های جمعی، نصب بنر در نقاط مختلف سطح شهر و...، صاحبان هزار و ۶۵۰ دستگاه انواع وسیله نقلیه مراجعه ننموده و از اموال خود اعراض کرده‌اند.

این مقام قضایی همچنین تصریح کرد: متعاقباً مراتب جهت اخذ تصمیم قانونی به دادگاه اصل ۴۹ قانون اساسی ارسال و طی دادنامه‌های اصداری حکم به تملک وسایل نقلیه توقیفی مذکور به نفع دولت صادر شد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: قطعاً این وسایل نقلیه طی برگزاری مزایده عمومی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت، تا از فرسایش و تضییع آن‌ها جلوگیری شود و بدون شک موضوع پارکینگ‌های استان همچنان در دستور کار قرار خواهد داشت و نسبت به سایر وسایل نقلیه توقیفی نیز تصمیمات قانونی در راستای پیشگیری از تضییع حقوق اشخاص و بیت المال اتخاذ خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز