خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی مازندران:

بهترین سرمایه یک جامعه نیروی انسانی و کارآمد است/امنیت شغلی مهم‌ترین مطالبه

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۲۸۱۳

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی مازندران با بیان اینکه بهترین سرمایه یک جامعه نیروی انسانی کارآمد و متخصص است حفظ کرامت و نگه‌داشتن این نیروها در ادارات و دستگاه‌های مختلف از ضروریات عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، نصرالله دریابیگی در نشست اعضای هیات مدیره کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی مازندران که با حضور جمعی از اعضای شورای هماهنگی دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان برگزار شد، با بیان اینکه بهترین سرمایه یک جامعه نیروی انسانی کارآمد و متخصص است، گفت: حفظ کرامت و نگه‌داشتن این نیروها در ادارات و دستگاه‌های مختلف از ضروریات است.

وی افزود: مدیران باید با حفظ کرامت انسانی با کارکنان تعامل داشته باشند و زمینه‌ساز ارتقاء و جایگاه این مفهوم شوند.

دبیراجرایی خانه کارگر مازندران به طرح «کرامت رضوی» اشاره کرد و افزود: این طرح تحولی نوین در عرصه رفاهی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی است، بنا داریم این طرح را بهتر از گذشته برای این قشر از جامعه اجرا کنیم.

دریابیگی،حفظ نظام و تبعیت از فرامین مقام‌ معظم رهبری را جزء ضروریات دانست و تاکید کرد که البته امنیت شغلی همواره یکی از مهمترین و محوری‌ترین مطالباتی است که بر دیگر مطالبات و خواسته کارگران تاثیر بسزایی خواهد گذاشت.

تاکید بر ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی

سید حسین درویشی مدیر کل سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران در این جلسه با تاکید بر ترویج فرهنگ مهارت آموزی گفت: این فرهنگ می‌تواند در رفع چالش بیکاری در بین نیروی انسانی فعال استان نقش مهمی داشته باشد.

درویشی افزود: آموزش فنی و حرفه‌ای با تمام توان برای گره‌گشایی از دغدغه بیکاری جوانان در استان تلاش خواهد کرد.

مدیر کل سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران، آموزش فنی و حرفه‌ای را در خودگرایی، خودباوری و خودکفایی مهم دانست و گفت: اگر به این موضوع توجه شود بخشی از اشتغال فرزندان بازنشستگان حل می‌شود.

ضرورت تشکیل کمیته فنی

علی باقری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز در ادامه این نشست به مشکلات فراروی جامعه کارگری و بازنشستگان تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: تلاش داریم با همکاری شورای سیاست‌گذاری مشکلات این قشر از جامعه را مرتفع کنیم.

وی بهره‌مندی از ظرفیت‌های نمایندگان در مجلس شورای اسلامی و دیگر دستگاه‌های اجرایی را در رفع برخی از مشکلات مهم دانست و گفت: می‌توان با تشکیل کمیته فنی متشکل از بانک‌های عامل و تشکل‌ها در جهت رفع کاستی‌ها گام‌های موثری برداشت.

باقری به فعالیت ۶۸۰ تشکل در استان اشاره کرد و افزود: کانون بازنشستگان نیز به عنوان یکی از تشکل‌ها در کانون توجه این اداره کل است.

وی ادامه داد: باید تدابیری اتخاذ کرد که این کانون به سمت درآمدزایی و زنجیره اشتغال سوق پیدا کند.

پرداخت تسهیلات تا پایان آذرماه

مدیر شعب بانک رفاه مازندران با بیان اینکه معیشت جامعه کارگری و بازنشستگان از دغدغه‌های است که ما هم بر آن اشرافیت داشته و با انتظارات و مشکلات آنها آشنا هستیم، گفت: با این دیدگاه به دنبال رفع برخی از معضلات و مشکلات این تشکل هستیم.

محمد الله مرادی افزود: اگر امروز قدرت پرداخت تسهیلات بانک رفاه کمتر شده است دلیلش این است طی سال‌های اخیر حقوق ماهیانه و مستمری بازنشستگان در سراسر کشور از مبلغ بانک رفاه پرداخت شده است.

وی به محدودیت پرداخت تسهیلات بانک رفاه اشاره و آن را نشات گرفته از شرایط حاکم بر شبکه بانکی کشور عنوان کرد و گفت: تا پایان آذر تسهیلات معطل شده‌ای را در بانک رفاه نخواهیم داشت.

 الله مرادی به پرداخت ۱۷ نوع تسهیلات تبصره‌ای و تکلیفی در شبکه بانکی از سوی دولت اشاره کرد و افزود: تسهیلات بدون میانگین نیز مشکلات را مضاعف می‌کند.

وی اعلام کرد: طی هشت ماه نخست امسال حدود هزار و ۸۳ فقره تسهیلات به کانون‌های شهرستان خارج از تفاهم‌نامه‌ها به بانک ارجاع داده شد که قسمت عمده‌ آن پرداخت و مابقی تا پایان آذر ماه پرداخت می‌شود.

الله مرادی افزود: ۷۶۹ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به مبلغ ۹ میلیارد تومان و ۷ هزار ۳۳۵ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به صورت متمرکز به مبلغ ۸۸ میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک رفاه مازندران گفت: سقف اختیارات ما در استان بابت پرداخت تسهیلات حداقل ۵۰ میلیون تومان است اما درخواست‌های که به بانک رفاه ارجاع می‌شود بیش از مبلغ مورد نظر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز