خبرگزاری کار ایران

مدیر حوزره علوم اسلامی دانشگاه کاشان:

وحدت حوزه و دانشگاه ٰحرکت به سوی کمال است

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۱۹۰

وحدت حوزه و دانشگاه مکمل یکدیگر و دو بال برای حرکت به سوی کمال و سعادت انسان است.

ایلنا: مدیر حوزره علوم اسلامی دانشگاه کاشان گفت: وحدت حوزه و دانشگاه مکمل یکدیگر و دو بال برای حرکت به سوی کمال و سعادت انسان است.

به گزارش خبرنگار " ایلنا " در کاشان، حجت الاسلام " روح الله شبانی " در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه وحدت حوزه و دانشگاه توسط شهید مفتح مطرح شدٰ اظهار داشت: ترقی، رشد، عزت، پیشرفت و توسعه کشور با پیوند حوزه و دانشگاه تحقق می یابد.

وی خاطر نشان کرد: منظور از وحدت، وحدت براهداف و حرکت به سوی کمال و ایجاد یک جامعه اسلامی است.

وی تصریح کرد: با پیوند بین حوزه و دانشگاه نظام جمهوری اسلامی اقتدار می یابد و ارزشهای اسلامی پاسداری و محافظت

می شوند.

وی با اشاره به اینکه وحدت بین حوزه و دانشگاه تاثیر به سزایی در اسلامی شدن دانشگاهها داردٰ افزود: با ابلاغ شورای عالی انقلاب فرهنگی و تهیه سند راهبردی اسلامی شدن دانشگاهها، همه اقشار چه دانشگاهی و چه حوزوی باید در راستای تحقق جامعه اسلامی آرمانی گام بردارند.

حجت الاسلام " شبانی " خاطر نشان کرد: در راستای سند چشم انداز دانشگاه اسلامی و نظام فرهنگی تربیتی و نظام آموزشی دانشگاه، حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان راه اندازی شده است.

وی خاطر نشان کرد: شناخت ماهیت دانشگاه اسلامی و ایجاد حرکت در جهت تحول دهی و ساختاری دانشگاه، ارتقاء شخصیت اخلاقی و معنوی دانشجو با توجه به اهداف تمدن اسلامی، ارتقاء و عمق بخشی معرفت و اعتقادات دینی و نخبه یابی و نخبه پروری فرهنگی و تشکیل شبکه نخبگان فرهنگی در راستای ایجاد تمدن اسلامی از جمله اهداف حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان دانشگاه کاشان است.

حجت الاسلام شبانی اظهار داشت: با تاسیس این حوزه در سال ۸۸ تاکنون ۲۲۰ دین پژوه به فراگیری علوم دینی در این حوزه پرداخته اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز