خبرگزاری کار ایران

مشکلات صنعتگران در فارس بررسی شد؛

مشکل بازرسی ایمنی کارگاه ها وکارخانجات رفع شود/ فعالیت 28هزار نیروی کار در شهرک صنعتی شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۱۵۸۵

میز خدمت شهرک صنعتی بزرگ شیراز با موضوع بررسی مشکلات صنعتگران در حوزه اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی فارس برگزارشد.

به گزارش ایلنا، نماینده‌های شیراز وزرقان در مجلس در این جلسه با اشاره به اهمیت برگزاری نشست‌های میز خدمت در شهرک صنعتی گفت: برگزاری این برنامه‌ها با هدف ارتباط مستقیم  و بی‌واسطه جامعه صنعتی و تولیدکنندگان  با مسئولان و متولیان مرتبط با صنعتگران در دستور کار قرار گرفته و تاکنون اثرات مناسبی در بررسی و رفع مشکلات صنعتگران داشته است.

روح الله نجابت افزود: حمایت از صنعتگران و فعالان صنعتی را به عنوان وظیفه خود می‌دانیم و در دو بخش اصلاح قوانین و مقررات در مجلس و پی‌گیری‌های استانی و ملی برای رفع مشکلات، تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد.

نماینده شیراز و زرقان با اشاره به برگزاری این جلسه گفت: در جلسات قبلی یکی از مواردی که صنعتگران به آن اشاره داشتند وجود مشکلات در حوزه کارگری بود که با دعوت از مدیر کل و معاونان کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، این مسائل در جلسه امروز بررسی شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سالن بزرگ ورزشی کارگری شهرک صنعتی بزرگ شیراز با پیشرفت 40 درصدی به علت مشکلات بودجه‌ای متوقف شده و از مدیر کل کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خواست مذاکراتی با وزارتخانه متبوع انجام دهد تا این طرح به‌عنوان یک سالن ورزشی کارگری تحویل آن اداره کل شود و مراحل تکمیل و بهره‌برداری آن نیز در حوزه وزارت کار انجام شود.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس نیز با اشاره به برگزاری جلسات قبلی میز خدمت در شهرک صنعتی بزرگ شیراز گفت: این جلسات بسیار خروجی محور بوده و صنعتگران مستمر تقاضای تداوم برگزاری آن دارند که با جدیدیت موارد را دنبال می‌کنیم.

هاشمی با بیان اینکه شهرک صنعتی بزرگ شیراز یکی از شهرک‌های بزرگ کشور محسوب می‌شود و در حال حاضر افزون بر 28 هزار نیروی کار در آن به فعالیت می‌پردازند گفت: علاوه بر آن در موضوع بازرسی ایمنی واحدهای تولیدی و کارگاهی و بازرسی‌های روابط نیز در تعامل با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هستیم.

وی با بیان اینکه یکی از الزامات صدور پایان کار واحدهای صنعتی و کارگاهی تاییدیه ایمنی از اداره کل کار است، یکی از مشکلات مطرح شده صنعتگران این موضوع بیان کرد و گفت: در خصوص ساخت و سازهای سال های گذشته که نیاز به پایان کار دارند تقاضا داریم تدابیری اندیشیده شود تا ضمن حفظ الزامات ایمنی مشکلات صنعتگران نیز رفع شود. 

هاشمی همچنین بر همکاری با اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان برای در اختیار قراردادن سالن ورزشی به منظور تکمیل و بهره برداری از سالن ورزشی کارگران شهرک صنعتی تاکید کرد.

مدیر کل کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان نیز در این جلسه بر نهایت همکاری با صنعتگران و فعالان کارگری در شهرک صنعتی بزرگ شیراز تاکید کرد و گفت:مجموعه بازرسان ،کارکنان و هیات حل اختلاف کارگری با تلاش شبانه روزی در حال حل و فصل مشکلات هستند.

وحید خداپرست همچنین بر لزوم ارتقای آموزش ها در حوزه مسائل کارگری و ایمنی تاکید کرد و گفت: این اداره کل نیز تاکنون دوره‌های متعددی برگزار کرده و بنا بر درخواست ها باز هم همکاری خواهیم کرد.

وی در خصوص اتخاذ تدابیر برای رفع مشکل بازرسی ایمنی کارگاه‌ها و کارخانجات نیز گفت: موارد توسط شرکت شهرک های صنعتی به این اداره کل اعلام شود تا پس از بررسی، تصمیم گیری شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همچنین با اشاره به موضوع تکمیل و بهره‌برداری از ورزشگاه کارگری شهرک صنعتی بزرگ شیراز قول مساعد داد موضوع را از طریق وزارت خانه پیگیری کند.

در این جلسه که به مناسبت هفته بسیج و با همکاری حوزه مقاومت بسیج کارگری برگزار شد مسائل و مشکلات 20 فعال صنعتی بررسی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز