خبرگزاری کار ایران

مدیرکل استاندارد البرز:

مردم از خرید نمک خوراکی با نام غزل ناز خودداری کنند/جریمه یک میلیاردی برای تولید غیراستاندارد تیرچه بلوک

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۰۶۶۷

مدیر کل استاندارد استان البرز اعلام کرد: نمک خوراکی با نام تجاری غزل ناز غیراستاندارد است.

به گزارش ایلنا از البرز، محمد حسین طاهری با عنوان اینکه نمک خوراکی با نام تجاری غزل ناز غیراستاندارد و علامت استاندارد بر روی آن جعلی است، اظهار کرد: این نمک به صورت گسترده در سطح بازار 3 استان توزیع شده است و علامت استاندارد آن بدون درج کد ده رقمی و جعلی است.

وی افزود: سازمان ملی استاندارد ایران تا کنون برای واحد تولیدی غزل ناز ایرانیان پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری صادر نکرده است. لذا از هموطنان درخواست می‌شود از خرید این نوع نمک‌ها به دلیل عدم اطلاع از منشاء آنها و مضراتی که به لحاظ بهداشتی و تغذیه‌ای دارند اکیداً خودداری و فقط از انواع نمک دارای علامت استاندارد معتبر با کد 10 رقمی که از طریق سامانه پیامکی 10001517 قابل ردیابی است خریداری کنند.

جریمه یک میلیاردی تیرچه بلوک غیراستاندارد

مدیرکل استاندارد البرز در ادامه به تخلف واحد تولید کننده ای در استان گفت: یک واحد تولید کننده تیرچه بلوک در استان به دلیل تولید و عرضه فرآورده مشمول استاندارد اجباری غیراستاندارد به پرداخت جریمه نقدی محکوم شد.

طاهری افزود: با وجود هشدارهای داده شده مبنی بر رعایت حقوق استفاده کنندگان و قوانین جاری سازمان ملی استاندارد ایران این واحد تولیدی به علت تولید و عرضه فرآورده غیر استاندارد به مراجع قضایی معرفی شد.

وی اظهار داشت: این واحد تولیدی به علت تولید غیر استاندارد تیرچه و توزیع و فروش این فرآورده در مجموع به مبلغ یک میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد.

طاهری تاکید کرد: حفظ و صیانت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگانی که تمامی موازین قانونی را رعایت می کنند از وظایف سازمانی این اداره کل است.

این مسئول از مردم خواست که در صورت مواجه با کالای فاقد علامت استاندارد موارد را از طریق شماره تماس 1517 اطلاع رسانی کرده و یا گزارش خود را با مراجعه به درگاه اینترنتی اداره کل استاندارد استان البرز به نشانی alborz.inso.gov.ir  ثبت و پیگیری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز