خبرگزاری کار ایران

درگفت وگو با ایلنا مطرح شد؛

اجرای طرح رایگان هزینه‌های بهینه‌سازی موتورخانه درگلستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۰۳۴۸

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان گفت: شرکت گاز طرح رایگان تعمیر و عایق کاری موتورخانه‌های بخش خانگی و دستگاه‌های دولتی را در دستور کار خود قرار داده و متقاضیان گرامی می توانند به منظور بهره مندی از این فرصت درخواست های خود را در سایت شرکت گاز ثبت نموده تا از مزایای این طرح بهره مند شوند.

علی طالبی در گفت وگو با ایلنای گلستان اظهارکرد: درگلستان ۹۹۹ روستا وجود دارد که۹۵۶ روستا شرایط گازرسانی را داشتند که از این تعداد ۹۲۸ روستا از نعمت گاز بهرمند هستند و ۲۱ روستای استان در دست اجرا بوده و ۷ روستا نیز در شرف طراحی قرار دارند. 

وی با بیان اینکه سایر روستاهای باقی مانده نیز برابر مقررات درحال حاضر شرایط لازم را ندارند و در صورت فراهم شدن شرایط در برنامه گازرسانی قرار می گیرند گفت : تسریع در روند گازرسانی به صنایع و مجتمع های صنعتی دراستان از اقدمات شرکت گاز گلستان است که در همین موضوع در سالجاری 61 واحد صنعتی گازرسانی شده ، حدود 9500 هزار مشترک گاز اضافه گردیده و 3440  انشعاب نیز نصب شده است.

طالبی بیان کرد: در فصل سرد سال قرار داریم و به منظور پایداری جریان گاز سایر بخش های مصرف نیروگاه  سیکل ترکیبی شهرستان علی‌آبادکتول مصرف خود را از گاز به گازوئیل عوض کرده است و از سوخت جایگزین استفاده می کند.

وی تصریح کرد: برای سوخت کارخانه سیمان پیوند گلستان در زمستان ۷۰ درصد مازوت و فقط ۳۰ درصد گاز استفاده می شود و قرار شد بزودی مصرف سوخت این کارخانه مازوت باشد و مشکل فنی را برطرف کنند.

طالبی بیان کرد: گلستانی ها ۱۰۰ میلیارد تومان به شرکت گاز بدهکار هستند ‌که فقط ۳۰ درصد این مبلغ بدهی مشترکان خانگی است که برای بخش صنعت هر چه سریعتر بدهی خود را پرداخت کند.

وی خاطر نشان کرد: صرفه جوئی کم مصرف کردن نیست درست مصرف کردن است گاز نعمت بزرگی بوده و شایسته است مشترکان گرامی در مصرف گاز نهایت صرفه جویی را داشته باشند تا شاهد قطعی گاز نباشیم.

وی گفت: بنابراین انجام چند کار ساده از جمله تنظیم دمای رفاه اتاق درحد استاندارد بین 18 تا 21 سانتیگراد ، پوشش لباسهای مناسب ایام سرد سال ، بستن روزنه های ورود هوای سرد با در نظر گرفتن هوای موردنیاز برای سوخت وسایل گازسوز، کم کردن حداقل یک درجه از شعله بخاری و موارد مرتبط دیگر می تواند در زمینه صرفه جویی گاز بسیار مفید باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز