خبرگزاری کار ایران

گاز طبیعی به ۲۱ روستای استان گلستان می رسد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۰۳۵۷

مدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت: درحال حاضر پروژه گاز رسانی به ۲۱ روستای در گلستان درحال انجام است وتلاش می کنیم تا این روستاها برابر برنامه هر چه سریع‌تر از نعمت گاز بهره مند شوند.

علی طالبی در گفت وگو با ایلنای گلستان اظهارکرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۱۵۶ کیلومتر لوله گذاری در سطح روستاها و شهرهای استان اجرا شد که در این رابطه حدود ۳  هزار انشعاب جدید گاز در استان نصب شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری بیش از ۷ هزار و 600 مشترک جدید گاز نیز در گلستان جذب شده و همچنین ۷ هزار و ۱۸۵ خانوار روستایی و شهری نیز از نعمت گاز بهره مند شدند.

طالبی بیان کرد: هم اکنون ۱۰۰ درصد خانوار شهری به همراه نزدیک به 99 درصد خانوار  روستایی گلستان از گاز برخوردار هستند و همچنین ۲۱ روستا در استان درحال گاز کشی است.

وی با اشاره به اینکه در بازه زمانی ابتدای فروردین تا ابتدای مهر ماه سال جاری  به ۴۸ واحد صنعتی عمده در استان  گازرسانی شده است گفت: یکی از برنامه های مهم شرکت گاز، تسریع در روند گازرسانی به صنایع و مجتمع های صنعتی بوده که این موضوع در تقویت بخش صنعت و جایگزین کردن  گازطبیعی با سایر سوخت های فسیلی موثر است.

طالبی با بیان این نکته که معادل ۷۶ درصد انرژی گلستان با گاز تأمین می شود افزود: با عنایت به اینکه در فصل زمستان حجم زیادی از گاز توسط بخش خانگی   مصرف می شود و اولویت مصرف نیز این بخش می باشد بنابراین شایسته است واحد های صنعتی که در اولویت بعدی قرار دارند مجهز به سوخت جایگزین شوند تا در صورت افت احتمالی فشار گاز از سوخت جایگزین استفاده کنند.

 مدیرعامل شرکت گاز گلستان مدیریت مصرف را گام مهمی برای استمرار جریان گاز و کاهش هزینه گاز بهاء دانست و خاطر نشان کرد:همه ما می توانیم با مدیریت مصرف به پایداری جریان گاز کمک کنیم و از قطع شدن آن در استان  جلوگیری کنیم،

وی در پایان از هم استانی‌های خواست  تا همچون گذشته با صرفه‌جویی در مصرف گاز این شرکت را در استمرار و پایداری جریان گاز یاری رسانند چرا که همکاری وهمیاری مشترکان بویژه بخش خانگی می تواند به ما دلگرمی داده و کمک بسیار خوبی برای تامین  گاز باشد و  بدون هیچ نگرانی ایام سرما را بخوبی پشت سر بگذاریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز