خبرگزاری کار ایران

به میزبانی دانشگاه آزاد واحد کرج؛

جلسه ستاد بزرگداشت هفته پژوهش استان البرز برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۹۹۶۶

با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری البرز ، نشست ستاد بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری استان البرز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد.

به گزارش ایلنا از البرز، کاوه حدادپور درجلسه ستاد بزرگداشت هفته پژوهش استان البرز، اظهار داشت: با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج به عنوان دبیر ستاد هفته پژوهش انتخاب شده است، انتظار می رود سایر دانشگاه‌ها و ارگان‌ها همکاری لازم را به عمل آورند تا برنامه‌های هفته پژوهش بهتر از سال‌های گذشته برگزار شود.

حدادپور گفت: رویکرد ما در هفته پژوهش ترویج فرهنگ پژوهش در سطح دانشگاه ها و مراکز علمی است که امیدوارم در این بخش موفق باشیم. پژوهش اگر همراستا با نیازها باشد کاربردی خواهد شد و این همان رسالت برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش است.

قائم مقام ستاد هفته پژوهش و فناوری استان البرز افزود: اگر بحثِ پژوهش و پژوهش محوری در دوران قبل از دانشگاهی پررنگ نشود نمی توان روی نهادینه شدنِ این موضوع و همه گیر شدنِ آن در دوران دانشجویی امیدوار بود.

این مسئول در ادامه با اشاره به چگونگی انتخاب پژوهشگران برتر یادآور شد: در بحث پژوهش و برگزاری نمایشگاه و انتخاب پژوهشگر برتر سعی کردیم به نیازها توجه کنیم. 

حسین کلانتری خلیل آباد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی البرز نیز در ادامه این نشست خبری گفت: ستاد هفته پژوهش شاکله و زیرمجموعه هایی دارد که احکام هریک از اعضا صادر شده است.

وی افزود: ستاد هفته پژوهش استان از سه بخش جشنواره برگزیدگان پژوهش و فناوری با مسئولیت دانشگاه آزاد اسلامی، جشنواره دانش آموزی با دبیری اداره کل آموزش و پرورش استان و جشنواره نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری با دبیری پارک علم و فناوری استان است که هر یک  از این مجموعه ها دارای شرح وظایف مشخص در دستورالعمل برگزاری ستاد هستند و مهمترین وظیفه ایجاد دبیرخانه خواهد بود تا روند اجرایی برنامه ها ساماندهی شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز اضافه کرد: با توجه به فرصت اندک تا زمان برگزاری جشنواره‌ها می بایست نسبت به جذب اسپانسرها و همچنین غرفه‌بندی نمایشگاه تسریع کرد و پیشنهاد می‌شود نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج دایر گردد که در این زمینه هماهنگی لازم با پارک علم و فناوری به عمل خواهد آمد.

دبیر ستاد هفته پژوهش و فناوری استان البرز ادامه داد: عناوین و افرادی که  طبق آئین نامه و دستورالعمل باید مشخص و معرفی گردند عبارتند از پژوهشگران برتر، فناوران برتر، ایده های برتر، دانش آموزان برتر، معلمان برتر که علاوه بر اینها پیشنهاد می‌شود کمی فراتر از آئین نامه عمل کرد و عناوینی از قبیل پژوهش برتر، مقاله برتر، کتاب برتر، پایان نامه برتر، نشریات علمی برتر، قطب علمی برتر، انجمن های علمی برتر، مرکز رشد برتر، واحدهای فناور برتر، مدیران برتر فناوری، مدیران برتر پژوهشی نیز علاوه بر ۶ مورد آئین نامه اضافه گردد و به جهت اینکه استان البرز به عنوان قطب علم و فناوری شناخته شده است جمعا ۱۸ عنوان برتر لحاظ و مورد تشویق قرار گیرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز