خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار قزوین:

هدف کنگره بین‌المللی شعر ایثار، جهاد تبیین است

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۸۸۳۸

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: هدف کنگره بین‌المللی شعر ایثار و زنان عاشورایی، جهاد تبیین با زبان شعر است تا توانمندی‌های علمی، نظامی، فرهنگی و داشته‌های نظام جمهوری اسلامی به رخ جهانیان کشانده شود.

به گزارش ایلنا، ابوالحسن کبیری در جلسه هماهنگی برگزاری کنگره بین‌المللی شعر ایثار و زنان عاشورایی که در سالن جلسات بنیاد شهید برگزار شد، گفت: کنگره بین‌المللی شعر ایثار و زنان عاشورایی با توجه به اینکه در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود می‌تواند تاثیر فرهنگی بسیاری داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین افزود: در این کنگره کشورهایی مانند فلسطین، لبنان و عراق حضور دارند که این مهم فرصتی است تا پیام‌های مقاومت را با زبان شعر به مردم سراسر دنیا رساند که مطمئنا دشمنان کمتر خواهند توانست این زبان را سانسور کنند به ‌همین دلیل پرداختن به آن اهمیت بسزایی دارد.

وی عنوان کرد: باید در برگزار یاین کنگره وظایف هر یک از دستگاه‌های اجرایی روشن و شفاف باشد تا هر کس بداند که در این کنگره چه وظایفی را برعهده دارد و باید چه اقداماتی را انجام دهد و هر مدیری می‌تواند بخشی از اعتبارهای فرهنگی که دارد با مدیریت مطلوب به سمت کنگره سوق دهد.

این مسئول عنوان کرد: باید برنامه زمان‌بندی و چگونگی برگزاری کنگره شعر ایثار و زنان عاشورایی به نحو دقیقی تدوین شود تا این کنگره در سطح ملی و بین‌المللی با کیفیت مطلوبی برگزار گردد.

ضرورت همکاری مسئولان برای برگزاری کنگره شعر

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هم در این جلسه با تاکید بر ضرورت همکاری مسئولان دستگاه‌های اجرایی گفت:

کنگره بین‌المللی شعر ایثار و زنان عاشورایی، 6 سال به‌ صورت متوالی در شیراز برپا شده و هفتمین کنگره آن امسال برای اولین ‌بار در قزوین برگزار می‌شود که این مهم، رویداد فرهنگی فاخری است و باید از آن استفاده بهینه کرد.

سمیه اسمعیلی با بیان اینکه بنیاد مأموریت‌های مختلفی برعهده دارد که ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از مهم‌ترین آن‌هاست، بیان کرد: در شرایط کنونی جامعه نیازمند ترویج این فرهنگ است که زبان هنر بهترین راهکار در جهت معرفی آن است.

وی افزود: مسئولان بنیاد استان قزوین پیشنهاداتی در خصوص تغییرات جزئی در نحوه برگزاری کنگره داشتند که این پیشنهادات محقق شده و قرار است در این کنگره علاوه‌ بر کمیته‌هایی که وجود دارد، سه کمیته دانش‌آموزی، دانشجویی و بانوان تشکیل شود و هر کمیته مسئولیت برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی را داشته باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین خاطرنشان کرد: در برگزاری کنگره فوق، کلیدواژه‌های بهتری انتخاب‌ شده تا به سراغ نوجوانان، جوانان و بانوان برویم و آن‌ها را در موضوع فرهنگ ایثار و شهادت و شعر ایثار و زنان عاشورایی درگیر کنیم.

وی ادامه داد: بخش‌های اصلی کنگره، شعر در قالب‌های کهن و سنت، شعر در قالب نو و نیمایی، شعر کودک و نوجوان و سرود، ترانه و تصنیف و بخش ویژه زبان‌های عربی و انگلیسی است.

اسمعیلی عنوان کرد: محورهای کنگره ایثار، جهاد تبیین، نخبگان علمی، شهدای مقاومت، شهدای حرم، نوجوان، زنان عاشورایی، زن ایرانی، حریم و بانوی بهشت است.

وی با بیان اینکه در برگزاری این کنگره کشورهایی مانند لبنان، فلسطین و عراق همکاری دارند، بیان کرد: زمان برگزاری کنگره پایان اسفند ماه است و دی‌ ماه آثار شاعران جمع‌آوری و بهمن‌ ماه داوری می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز