خبرگزاری کار ایران

دبیر کل سازمان‌ملل‌ به مناسبت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین:

حرکات ضد انسانی افراط‌گرایان صهیونیستی محکوم است

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۷۰۵

تابستان امسال در جریان حملات هفت هفته‌ای صهیونیست‌ها به نوار غزه، بیش از ۲۱۰۰ فلسطینی شهید شدند که اغلب آن‌ها را غیرنظامیان، زنان و کودکان تشکیل می‌دادند. در مقابل پاسخ راکتی و حملات غافلگیرانه نیروهای مقاومت به متجاوزین به غزه، به کشته شدن بیش از ۶۰ نظامی صهیونیست منجر شد.

دبیر کل سازمان‌ملل‌متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین، ۲۹ نوامبر ۲۰۱۴ برابر با ۸ آذر، ادعا کرده که خاتمه درگیری تنها با مذاکره و راه حل عادلانه بر اساس قطع نامه‌های مربوطه سازمان ملل متحد امکان پذیر است.

به گزارش ایلنا بان‌کی‌مون در این پیام تصریح کرد: «طی دوره ۵۰ روز وحشتناک در تابستان، جهان شاهد جنگی ظالمانه در غزه – سومین مورد از چنین درگیری‌ها در شش سال گذشته – بود.»

بان‌کی‌مون در این پیام ضمن نادیده گرفتن حملات وحشیانه صهیونیست‌ها علیه مردم بی دفاع فلسطین، حملات موشکی حماس را مورد انتقاد قرار داده و افزود: «اینجانب حملات موشکی حماس را که به گونه‌ای نامشخص شهروندان اسرائیلی را هدف قرار می‌داد، محکوم می‌کنم. این حملات هیچ چیز جز رنج برای همه طرف‌ها نداشته است.»

دبیر کل سازمان ملل به تخریب‌های گسترده ارتش صهیونیستی در جنگ غزه اشاره و اظهار داشت: «میزان تخریب به وسیله ارتش اسرائیل پرسش‌های مهم درباره احترام به اصول تمایز و تناسب را باقی گذاشته و موجب ایجاد فراخوان برای پاسخ گویی شده است. کارهای زیادی برای حمایت از شهروندان در سایه حقوق بشر بین‌المللی و قوانین انسان دوستانه باید انجام شود.»

بان‌کی‌مون خاطرنشان کرد: «در این روز همبستگی، قلب‌هایمان برای بسیاری از آوارگان فلسطینی در غزه و فراتر می‌تپد. آژانس امداد و کار ملل متحد(آنروآ) خط حیات برای میلیون‌ها فلسطینی در غزه و کرانه باختری، همچنین در اردن، لبنان و سوریه است. اینجانب تمامی کمک دهندگان را ترغیب می‌کنم به حمایت جدی از این آژانس برای بازسازی غزه ادامه دهند.»

دبیرکل سازمان ملل که باید اقداماتی را در راستای عدالت‌طلبی و ایجاد صلح و ثبات در دنیا انجام دهد را فراموش و حرکات ضد انسانی افراط‌گرایان صهیونیستی را در قدس نادیده گرفته و اقدامات دفاعی فلسطین را محکوم و گفت: «افراط گرایان در هر دو سو دستور کار را دیکته می‌کنند. از تمامی طرف‌ها می‌خواهم در برابر آن نیروها ایستاده، خویشتن‌داری پیشه کنند و به وضعیت موجود حاکم بر مکان‌های مقدس احترام گذارند. اینجانب همواره فعالیت‌های شهرک‌سازی اسرائیلی‌ها را در کرانه باختری، شامل بیت المقدس غربی تحت اشغال را تقبیح می‌کنم.»

بان‌کی‌مون همچنین ادعا کرده است که خاتمه درگیری تنها با مذاکره و راه حل عادلانه سیاسی بر اساس قطع‌نامه‌های مربوطه سازمان ملل متحد امکان پذیر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز