خبرگزاری کار ایران

یک مسئول مطرح کرد؛

پلاک گذاری حدود ۹ میلیون راس دام در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۸۶۹۷

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی با هشت میلیون و ۹۸۴ هزار و ۶۷۳ راس دام سبک و سنگین پلاک‌گذاری شده، رتبه نخست کشور را از آن خود کرده است.

به گزارش ایلنا از مشهد، احمد داوطلب گفت: این میزان دام هویت‌گذاری شده شامل ۵۰۵ هزار و ۲۳۴ راس گاو و گوساله، پنج هزار و ۲۰۷ راس شتر و هشت میلیون و ۴۷۴ هزار و ۲۳۲ راس دام سبک شامل گوسفند و بز است.

داوطلب با بیان این که در سال گذشته چهار میلیون و ۹۴۹ هزار و ۴۹۶ راس دام سنگین و سبک استان هویت گذاری شده است افزود: از ابتدای امسال تا کنون میزان پلاک گذاری دام استان ۶۱۸ هزار و ۱۸ راس بوده است.

مدیرامور دام جهاد کشاورزی خراسان رضوی در خصوص علت کاهش آمار پلاک گذاری دام در سال جاری گفت: مهمترین دلیل این است که از سال ۹۹ و آغاز اجرای طرح هویت گذاری، بخش زیادی از جمعیت دامی استان زیرپوشش طرح قرار گرفت و از سال جاری صرفا دام‌های جدید ورودی یا متولد شده هویت گذاری می‌شوند.

وی افزود: با توجه به این که برای شناسایی و نقل و انتقالات دام در کشور و انجام خدماتی از جمله بیمه دام، پلاک کوبی و هویت گذاری دام لازم است از دامداران تقاضا می‌شود که اجرای این طرح را در گله‌ها همچنان تداوم دهند.

هدف طرح ملی پلاک‌گذاری دام، جلوگیری از سرقت و قاچاق، دستیابی به آمار واقعی دام، استقرار صحیح و کارآمدی بیشتر نظام بهداشتی دام، تسهیل در پردازش توزیع نهاده‌های دامی و کنترل بازار عرضه و تقاضا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز