خبرگزاری کار ایران

سارقان کابل‌های مخابراتی در خراسان رضوی دستگیر شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۶۰۹۵

مدیر مخابرات منطقه خراسان رضوی گفت: در راستای جلوگیری از سرقت تجهیزات و کابل‌های مخابراتی جلسات متعددی با نیروی انتظامی استان برگزار شده و با تلاش عوامل نیروی انتظامی و همچنین حراست مخابرات و پیگیری‌های انجام شده، تعدادی از سارقان کابل‌های مخابراتی شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش ایلنا از مشهد، حسن اروجی در خصوص گلایه مردم نسبت به گرانی قبوض تلفن و سرقت کابل‌های مخابراتی اظهار کرد: در حال حاضر افزایش سرقت کابل‌ها و تجهیزات مخابرات متاسفانه به معضل بسیار مهمی برای شرکت تبدیل شده است. البته میزان سرقت تجهیزات و کابل‌های مخابراتی در نقاط مختلف خراسان رضوی اعداد و ارقام مختلفی دارد.

مدیر مخابرات منطقه خراسان رضوی درباره اقدامات صورت گرفته برای رفع این مشکل بیان کرد: تدابیر شرکت مخابرات استان جهت جلوگیری از این سرقت‌ها، ایمن‌سازی بخشی از شبکه و به کارگیری تجهیزات جایگزین از جمله فیبر نوری و رادیو در مجتمع‌های مرتفع و شهرک‌های جدید و روستاهاست. در مواقعی که متاسفانه کابل‌های تلفن به سرقت برده می‌شود، مشترکان باید نسبت به ثبت خرابی تلفن خود در سامانه ۲۰۱۱۷ اقدام کنند تا نیروی‌های فنی مخابرات به محل مراجعه و نسبت به رفع ایراد اقدامات لازم را انجام دهد.

وی درباره مدت‌زمان رسیدگی برای اتصال مجدد تلفن شهروندان تصریح کرد: تمام رفع ایرادات مخابراتی در شبکه طبق درخواست مشترکان انجام می‌شود و اگر خرابی تلفن مربوط به سایر مشکلات فنی باشد، در کمترین زمان ممکن رفع خرابی می‌شود اما موضوع سرقت کابل‌ها و تجهیزات مخابراتی کمی متفاوت است چرا که در بعضی مناطق بارها و بارها برای رفع خرابی تلفن اقدام شده ولی متاسفانه دوباره شاهد سرقت تجهیزات و کابل‌های مخابراتی بوده‌ایم. با این وجود شرکت مخابرات استان متعهد به برقراری ارتباط شهروندان در اسرع وقت است و تمام تلاش خود را برای رفع مشکل آنان به کار می‌گیرد.

اروجی افزود: نکته قابل توجه درباره سرقت تجهیزات و کابل‌های مخابراتی، هوشمندی و حساسیت مردم نسبت به این موضوع است. مردم باید در جریان باشند تمام عوامل فنی مخابرات دارای لباس متحدالشکل و کارت شناسایی معتبر هستند. از این رو درخواست می‌شود شهروندان چنانچه موارد مشکوکی را ملاحظه می‌کنند، فورا با ۱۱۰ تماس گرفته و موضوع را اعلام کنند. همچنین توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در استان با توجه به منابعی که در اختیار دارد، قطعا از وظایف مخابرات است اما نگهداری از زیرساخت‌های مخابراتی یک وظیفه ملی است که همه باید در این راستا تلاش کنند. همچنین وظیفه نظارت بر نحوه انجام وظایف اپراتورها بر عهده سازمان تنظیم و مقررات رادیویی است.

مدیر مخابرات منطقه خراسان رضوی درباره دلایل افزایش صورت حساب تلفن مشترکان و گلایه شهروندان از این مساله بیان کرد: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار مورخ ۱۴۰۱/۰۵/۲۶ هزینه خدمات مکالمه صوتی از ابتدای شهریور امسال در قبوض تلفن ثابت لحاظ شده است. بر این اساس هزینه ماهانه خدمات مکالمه صوتی مشترکان تلفن ثابت که با هدف بهبود خدمات و توسعه زیرساخت‌ها صورت گرفته، برای شهر تهران ۲۰۰ هزار ریال، مراکز استان ها ۱۵۰ هزار ریال و سایر شهرها ۱۰۰ هزار ریال است. همچنین هزینه فوق برای مناطق روستایی بدون تغییر نسبت به دوره‌های قبل در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: چنانچه مجموع هزینه مکالمه شهری، بین شهری و همراه یک مشترک بیشتر از مبلغ هزینه خدمات مکالمه صوتی باشد، آن مشترک باید هزینه‌های مربوطه را پرداخت نماید. همچنین اگر مجموع کارکرد شهری، بین شهری و موبایل کمتر یا مساوی هزینه خدمات مکالمه صوتی باشد، مشترک همان حداقل هزینه ماهانه مکالمه صوتی را پرداخت خواهد کرد. ضمنا هزینه‌های حق اشتراک و مالیات بر ارزش افزوده به هزینه‌های فوق اضافه خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز