خبرگزاری کار ایران

آیین نامه آموزش ایمنی کارفرمایان، کارگران و کارآموزان اصلاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۸۶۷۶

معاون روابط کار اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان البرز از اصلاح آیین نامه آموزش ایمنی کارفرمایان، کارگران و کارآموزان خبر داد.

به گزارش ایلنا از البرز، عطاالله شیروانی با اشاره به اصلاح آیین نامه آموزش ایمنی کارفرمایان، کارگران و کارآموزان، اظهار داشت: در جلسه مورخ ۱۴۰۱/۰۷/۱۸ شورای عالی حفاظت فنی، آیین نامه آموزش ایمنی کارفرمایان، کارگران و کارآموزان اصلاح شد و مرکز تحقیقات، تعلیمات، حفاظت فنی و بهداشت کار ستادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و گروه‌های تابعه به عنوان مرجع دارای صلاحیت در این امر برگزیده شد. 

شیروانی در ادامه گفت: به استناد مواد (۸۵) و (۸۶) قانون کار جمهوری اسلامی ایران، با هدف ارتقاء فرهنگ ایمنی، ایمن‌سازی و پیشگیری از حوادث ناشی از کار مشمولین قانون کار، “اصلاح بخش‌هایی از تعاریف و مواد ۹ و ۱۲ آیین‌نامه آموزش ایمنی کارفرمایان، کارگران و کارآموزان “، موضوع در جلسه مورخ ۱۴۰۱/۰۷/۱۸ “شورای عالی حفاظت فنی” مورد بررسی قرار گرفت و وفق ماده ۹ این آیین نامه، تمامی مراحل فرآیند اجرا، نظارت و برگزاری دوره‌های آموزشی، احراز و تأیید صلاحیت مجریان و مدرسان آموزش را شامل می‌شود، توسط کمیته‌ای تدوین و دستورالعمل فوق با توجه به آیین اجرایی آموزش مورد تأیید خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: برابر ماده ۱۲ این قانون، چگونگی برگزاری و اجرای دوره آموزشی در تمامی مراحل از ابتدا تا انتها دوره آموزشی ایمنی کارفرمایان، کارگران و کارآموزان مانند احراز، تأیید و ارائه گواهی صلاحیت مجریان و مدرسان آموزش ایمنی کار، برنامه‌ریزی و نظارت بر اجرای دوره، صدور گواهی‌نامه بر عهده مرکز تحقیقات تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت ستادی است.

اصلاحات آیین‌نامه مذکور به استناد مواد (۸۵) و (۸۶) قانون کار جمهوری اسلامی ایران در یکصد و هفتاد و نهمین جلسه شورای عالی حفاظت فنی در تاریخ ۱۴۰۱/۰۷/۱۸ تدوین شده و در تاریخ ۱/ ۱۴۰۱/۸ به تصویب وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسیده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز