خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

سهم آب کشاورزی قزوین قابل فروش نیست

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۸۶۴۴

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: عرضه و فروش سهم حوزه آب کشاورزی با توجه به اجرای طرح بازار آب در قزوین به معنای فروش به سایر بخش‌ها نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، رضا افلاطونی با اعلام این خبر افزود: آب مورد استفاده در بخش کشاورزی قابلیت فروش و نقل و انتقال به سایر بخش‌ها را ندارد، چرا که حفظ امنیت غذایی جامعه خط قرمز ما بوده و یک مقوله حیاتی به شمار می‌رود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد: نقل و انتقال آب کشاورزی به سایر بخش‌ها که مرتبط به دامداری از زراعت یا از زراعت به حوزه باغبانی ایرادی ندارد.

افلاطونی تصریح کرد: ارتقای بهره‌وری و افزایش ضریب تبدیل آب به درآمد و جلوگیری از هدررفت آب، هدف اصلی از طرح بازار آب است که در قزوین عملیاتی می‌شود و جهاد کشاورزی به عنوان یکی از دستگاه‌های متولی در این رابطه، از همه ظرفیت و امکانات خود برای تحقق این هدف بهره خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: الویت مصرف آب کشاورزی با الگوی کشت تعیین شده و برای محصولات اساسی و مهم نظیر گندم، جو و ذرت و کلزا است.

این مسئول افزود: به عنوان یکی از دستگاه‌های اجرایی دخیل در این طرح، نقطه نظرات و پیشنهادات خود را به آب منطقه‌ای و همچنین معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین ارسال کرده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز