خبرگزاری کار ایران

معاون حمل و نقل راهداری قزوین:

شش مرکز برای نصب حفاظ ایمنی برروی کامیون‌ها تعیین شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۸۱۰۵

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری قزوین گفت: در سطح استان برای نصب حفاظ‌های ایمنی برروی کامیون‌های سنگین و نیمه سنگین 6 مرکز تعیین شد.

به گزارش  ایلنا ، علیرضا معیری‌پور با اعلام این خبر افزود: برای کاهش تخلفات جاده‌ای و براساس مصوبه 124 کمیسیون ایمنی راه‌های کشور، جهت جلوگیری از زیر گرفته شدن وسایل نقلیه سبک از سوی کامیون و تریلرها و تصادفات دلخراش ناشی از آن، تمامی وسایل نقلیه سنگین از اول دی ماه سال جاری ملزم به نصب حفاظ‌های ایمنی در بخش‌های جلو، عقب و طرف‌های جانبی هستند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری قزوین بیان کرد: تمامی خودروهای سنگین و نیمه سنگین که عمر آن‌ها بیش از 5 سال است براساس دستورالعمل صادر شده ملزم به نصب این حفاظ‌ها بوده و در عین حال نیز به تمامی مراکز معاینه فنی استان دستور داده شده که از اول دی ماه به خودروهای فاقد این نوع حفاظ‌ها برگه معاینه صادر نکنند.

معیری‌پور تصریح کرد: از تاریخ یاد شده وسایل نقلیه سنگین و نمیه سنگینی که اقدام به نصب حفاظ‌های ایمنی برروی خودروخای خود نکنند، ضمن اعمال قانون از سوی پلیس راه، از ادامه تردد آن‌ها نیز توسط پلیس جلوگیری به عمل خواهد آمد.

وی گفت: در صورت بروز سانحه این حفاظ‌ها طوری طراحی شده‌اند که خودرو سواری زیر کامیون‌های سنگین نخواهند رفت و گاردهای نصب شده در اطراف وسیله نقلیه سنگین مانع از انتقال خودرو سواری به زیر کامیون و یا تریلر می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: رانندگان وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین توجه داشته باشند که در صورت عدم مبادرت به نصب حفاظ‌های ایمنی، معاینه فنی برای آنان صادر نخواهد شد و نداشتن معاینه فنی نیز به منزله عدم صدور بارنامه از سوی مراکز حمل و نقل خواهد بود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز