خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس شورای شهر قزوین:

شهرداری قزوین در امور فرهنگی مرتکب اشتباه راهبردی شده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۶۷۰۷

نایب رئیس شورای شهر قزوین گفت: شهرداری قزوین مأموریت فرهنگی را با سیاست فرهنگی جابه‌جا کرده و در این بخش مرتکب اشتباه راهبردی شده است، براین اساس هر اقدامی که در حوزه فرهنگی انجام شده تماما ماموریت بوده و استراتژی نیست.

به گزارش ایلنا، محسن حق‌شناس، در نقد عملکرد فرهنگی در مدیریت شهری قزوین اظهار کرد: شورای ششم در حوزه فرهنگ، برنامه برای شهرداری تعریف کرده است و در برنامه پنج ساله شهرداری قزوین محورهای کار فرهنگی را مشخص کرده است.

نایب رئیس شورای شهر قزوین افزود: شهرداری باید در قالب برنامه حرکت کند و بگوید بابت هزینه‌ای که کرده، چقدر کار فرهنگی انجام داده است؛ لذا اگر در راستای برنامه حرکت کردیم، یک بودجه تعریف‌ شده داریم که می‌توانیم بر مبنای آن شاخص‌گذاری کنیم.

وی تصریح کرد: درحال حاضر هرچه که در حوزه فرهنگی می‌بینیم تماما ماموریت بوده و استراتژی نیست لذا کار درحوزه فرهنگی فقط صرف تامین اعتبار مطرح نیست بلکه نیازمند افراد و مدیران فرهنگی نیز هستیم.

این عضو شورای شهر قزوین همچنین برای تکمیل پازل فرهنگی خواستار ارتباط بیشتر شهرداری با دانشگاه، اداره فرهنگ و ارشاد، تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش، رسانه‌های فرهنگی و میراث فرهنگی شد و گفت: تعامل با دستگاه‌های فرهنگی زمینه ساز موفقیت در حوزه فرهنگی شهرداری خواهد شد.

نایب رئیس شورای شهر قزوین با بیان اینکه باید بودجه‌های فرهنگی صد درصد تخصیص یابد خاطر نشان کرد: قانون بودجه شهرداری در سال 1401 به ما می‌گوید که باید در سازمان فرهنگی ،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین 30 میلیارد تومان برای اجرای برنامه‌های فرهنگی هزینه شود، اگر این بودجه را تقسیم بر 12 ماه سال کنیم، ماهانه باید 2.5 میلیارد تومان بودجه به سازمان فرهنگی و ورزشی اختصاص یابد که در حال حاضر این اتفاق نمی‌افتد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه 8 ماه از سال 1401 گذشته، تاکنون باید 20 میلیارد تومان بودجه در اختیار سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قرار می‌گرفت که معادل 67 درصد بودجه سالانه این سازمان بود، اما تا امروز فقط 8 میلیارد تومان بودجه به این سازمان تخصیص یافته که معادل 27 درصد بودجه این سازمان است و نشان می‌دهد به اندازه 40 درصد در اختصاص بودجه فرهنگی عقب هستیم، این شاخص به ما نشان می‌دهد که شهرداری در مسیر تعیین‌ شده توسط شورا حرکت نکرده است.

حق شناس با بیان اینکه علی‌رغم شعارها  و وعده‌های فرهنگی شورای ششم، برون داد فرهنگی در مدیریت شهری نمی‌بینیم افزود: متاسفانه نه تنها برون داد فرهنگی دیده نمی‌شود، بلکه تظاهرات غیرفرهنگی و ضددینی در برخی مراکز متعلق به شهرداری قزوین از جمله فروشگاه‌های سعدالسلطنه نیز می‌بینیم؛ لذا انتظارمان به عنوان شورای فرهنگی از مدیریت شهری این است که در جای جای مراکز شهرداری شاهد برونداد فرهنگی باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز