خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کار مرکزی مطرح کرد؛

9000 اشتغال جدید در استان ایجاد شده است/افزایش یک دهم درصدی افراد تحت پوشش تامین اجتماعی مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۶۰۳۶

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با بیان اینکه 9000 اشتغال جدید در یک سال گذشته در این استان ایجاد شده است، گفت: تمامی تلاش ها در استان برای افزایش اشتغال و کاهش بیکاری به کار گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمشید امیدی در جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در سالن اجتماعات تامین اجتماعی اراک، افزود: امید است تا پایان سال جاری بیش از برنامه هدفگذاری شده، اشتغال ایجاد شود.

وی ادامه داد: بانک توسعه تعاون و بانک رفاه کارگران در استان مرکزی در راستای پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی و بند ب تبصره 16، عملکرد خوب و بسیار مطلوبی دارند که جای تقدیر دارد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: این اداره کل دارای 16 شعبه و 7 کارگزاری است که از این طریق به 994 هزار نفر بیمه شده اصلی، تبعی، مستمری بگیر و خانواده های آنان خدمات ارائه می کند.

علیرضا حسینی افزود: تعداد افراد تحت پوشش تامین اجتماعی استان مرکزی از 992 هزار نفر در سال گذشته به 993 هزار نفر در سال جاری رسیده که این بخش یک دهم درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: همچنین در این بازه زمانی تعداد بیمه شدگان اصلی تحت پوشش تامین اجتماعی استان مرکزی نیز 2.87 درصد افزایش یافته و از 317 هزار نفر به 326 هزار نفر رسیده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی اظهار داشت: یکی از سیاست های مهم مجموعه تامین اجتماعی در کشور و استان مرکزی پوشش بیمه ای زنان خانه دار و دانشجویان است.

حسینی تصریح کرد: در این راستا سال گذشته 5487 نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و در سال جاری نیز این میزان به 16 هزار نفر رسیده است که افزایش 205 درصدی را نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته پارسال 90 درصد از بدهکاران کلان استان مرکزی در راستای قانون بخشودگی جرایم تعیین تکلیف شدند، بیان داشت: حمایت از تولید نیز یکی از رسالت های تامین اجتماعی در کشور و استان مرکزی است و 100 درصد مصوبات این بخش اجرایی شده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز