خبرگزاری کار ایران

رئیس میراث‌ فرهنگی اراک خبر داد؛

پرداخت 15 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به هنرمندان صنایع‌ دستی اراک

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۵۵۲۵

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان اراک گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، 15 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به 74 هنرمند صنایع‌ دستی در این شهرستان پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی آقازیارتی افزود: 91 نفر از طریق سامانه رصد، متقاضی تسهیلات خانگی در شهرستان اراک بودند که از این تعداد 74 نفر آنان واجد شرایط دریافت این تسهیلات شدند.

وی ادامه داد: بیشترین سهم تسهیلات مشاغل خانگی در شهرستان اراک، نصیب هنرمندان صنایع دستی شده و این موضوع بیانگر لزوم اهمیت حمایت این قشر و تأثیر بر ایجاد اشتغال مؤثر و پایدار است.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان اراک اظهار داشت: به دلیل پرداخت به موقع تسهیلات مشاغل خانگی، سهمیه جذب این تسهیلات برای هنرمندان صنایع دستی افزایش خواهد یافت.

آقازیارتی تصریح کرد: با توجه به مشکلات 2 سال گذشته ناشی از شیوع کرونا و تعطیلی نمایشگاه‌ها از یک سو و لزوم حمایت از هنرمندان شاغل در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی به ویژه در حوزه مشاغل خانگی از سوی دیگر، و همچنین بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی با قوت بیشتری در دستور کار قرار گرفته است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز