خبرگزاری کار ایران

معاون بهزیستی استان خبر داد:

تعطیلی مرکز سرپناه ویژه زنان کارتن‌خواب در مشهد/ این شهر هیچ سرپناه دیگری برای زنان ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۵۴۴۰

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: تنها مرکز سرپناه ویژه زنان کارتن‌خواب در کلانشهر مشهد به دلیل نداشتن متقاضی ، سه ماه پیش تعطیل شده و این کلانشهر هم اکنون فاقد این گونه مراکز برای زنان است.

به گزارش ایلنا از مشهد، غلامحسین دلبری در این خصوص افزود: این مرکز به دلیل اسکان بین سه تا چهار نفر در روز دچار ضرر می‌شد که تلاشهایی نیز برای جلوگیری از تعطیلی آن شد اما موفقیت آمیز نبود.

وی اضافه کرد:با توجه به فعالیت گرمخانه‌های شهرداری مشهد، بانوان می‌توانند از این مراکز خدمات بگیرند.

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: برای صدور مجوز فعالیت مرکز سرپناهی ویژه بانوان در مشهد آمادگی داریم و تسهیلات نیز اعطا و حمایت لازم در این زمینه انجام می شود.

دلبری افزود: هم اکنون تعداد پنج مرکز شلتر در استان داریم که از این تعداد چهار مرکز در مشهد و یک مرکز  در شهرستان سبزوار فعالیت دارد که تمامی آنها ویژه اسکان معتادان متجاهر و کارتن خواب مرد هستند.

وی اضافه کرد: هر مرکز سرپناهی بین ۲۵ تا ۳۰ نفر ظرفیت دارد و پذیرش در این مراکز از چهار بعد از ظهر آغاز می شود و تا هشت صبح فردا ادامه دارد و از جمله خدماتی که به افراد ساکن در این مراکز ارائه می‌شود می‌توان به شست و شو، نظافت، توزیع لباس، توزیع شام و صبحانه، ارائه آموزش‌های بهداشتی و توزیع بسته‌های بهداشتی ویژه اشاره کرد.

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: به طور متوسط هر شب بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ کارتن خواب و معتاد متجاهر در مراکز سرپناهی بهزیستی خراسان رضوی اقامت می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز