خبرگزاری کار ایران

افتتاح ۱۴۸ واحد مسکونی ویژه خانواده‌های دارای دو عضو معلول و زنان سرپرست خانوار در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۶۷۲

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به بهره‌برداری همزمان ۲ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی ویژه خانواده‌های دارای دو عضو معلول و زنان سرپرست خانوار زیرپوشش بهزیستی در کشور افزود: از این تعداد ۱۴۸ واحد مسکونی در این استان افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، حمیدرضا پوریوسف در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: به مناسبت هفته بهزیستی و با هدف ارائه مطلوب‌تر خدمات به جامعه هدف تعداد ۱۸۱ مرکز خدمات مثبت زندگی در این استان راه‌اندازی می‌شود که با راه‌اندازی این مراکز تمامی خدمات به جامعه هدف بهزیستی از این طریق ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: هم اکنون ۸۲ هزار پرونده مستمری بگیران در بهزیستی استان وجود دارد که با راه‌اندازی این مراکز تمامی پرونده‌ها به مراکز خدمات مثبت زندگی واگذار خواهد شد و با توجه به محله محور بودن این مراکز و انجام فرایندها به صورت الکترونیکی از این پس شاهد تسهیل در خدمت‌رسانی به این گروه خواهیم بود. 

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه برای دریافت مجوز تاسیس مراکز خدمات مثبت زندگی هزار و ۷۶ متقاضی و به ازای هر مرکز ۶ نفر ثبت‌نام کرده‌اند گفت: از این تعداد ۶۰۰ متقاضی مجاز شدند و از این شمار نیز تعداد ۳۰۰ نفر پس از ارزیابی به مرحله مصاحبه حضوری دعوت شدند.

وی افزود: تا پایان هفته جاری موسسان تاسیس ۱۸۱ مرکز خدمات مثبت زندگی در استان معرفی و موافقت‌نامه اصولی خود را دریافت می‌کنند و همزمان با سراسر کشور در هفته بهزیستی این مراکز در استان خراسان رضوی بهره‌برداری می‌شود.

پوریوسف با بیان اینکه امسال چهلمین سالگرد تاسیس سازمان بهزیستی است ادامه داد: هفته بهزیستی امسال از ۲۱ تا ۲۷ تیر ماه با شعار شفافیت، تحول و ارتقای سلامت اجتماعی خانواده است، بهزیستی در این ۴۰ سال فراز و نشیب‌های بسیار داشته و فعالیت‌های دیگری نیز مانند اورژانس اجتماعی، اقدامات مربوط به بیماران روانی مزمن و فعالیت‌های تخصصی به مسوولیت‌های بهزیستی افزوده شده است.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی افزود: سامانه شفافیت و سامانه دیده‌بان نیز به منظور دریافت نظرات و پیشنهادات در باره عملکرد بهزیستی طی هفته آینده رونمایی خواهد شد، از سال گذشته تمامی پرداخت‌ها و خدمات بهزیستی به مددجویان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و سامانه صدور مجوزهای بهزیستی نیز الکترونیکی شده و مجوزها و فرزندخواندگی نیز از طریق سامانه الکترونیکی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به فعالیت ۳۰۰ مرکز توانبخشی و اقامتی در این استان و پوشش ۱۲ هزار نفر در این مراکز گفت: در همین راستا ۸۰ پروتکل اجرایی در بهزیستی در دستور کار قرار گرفت و پرداخت ۴۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به مراکز تحت نظارت و توزیع اقلام و نظارت بر اجرای پروتکل‌ها در این مراکز به صورت جدی پیگیری شد.

پوریوسف افزود: تاکنون مرگ و میر ناشی از کرونا در مراکز زیرپوشش بهزیستی کمتر از ۱۰ نفر بوده که با توجه به آسیب پذیری این مراکز نشان دهنده اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی در آنهاست.

وی با بیان اینکه مراکز آسیب‌دیده از شیوع کرونا در بهزیستی شامل هشت مرکز از جمله مهدهای کودک، مراکز توانخبشی، مراکز نگهداری از سالمندان و امثال آن است ادامه داد: تاکنون ۲۶۲ مرکز تقاضای وام بر اساس تعداد کارکنان خود کرده‌اند و خسارت وارد شده به هزار و ۴۰۰ مهد کودک در این استان معادل هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

پوریوسف گفت: همزمان با هفته بهزیستی پنج مرکز توانبخشی در شهرستان‌های فریمان، قوچان، فیروزه، طرقبه و مشهد و نیز ساختمان اداری بهزیستی شهرستان بجستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به بهره‌برداری همزمان ۲ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی ویژه خانواده‌های دارای دو عضو معلول و زنان سرپرست خانوار زیرپوشش بهزیستی در کشور افزود: از این تعداد ۱۴۸ واحد مسکونی در خراسان رضوی با حضور رییس سازمان بهزیستی کشور، به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح می‌شود.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین اولین مرکز بیماران روانی مزمن کودکان و نوجوانان زیر ۱۶ سال همزمان با هفته بهزیستی در مشهد افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز