خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان تأکید کرد؛

ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت اولیاء و خیران در مردمی کردن مدارس/ عدالت آموزشی در مناطق مختلف استان اجرایی شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۴۵۷۷

استاندار گیلان گفت: بهره‌مندی از ظرفیت اولیاء و خیران در مردمی کردن مدارس و فعالیت های مختلف آموزش و پرورش اثربخش بوده و باید عدالت آموزشی در مناطق مختلف گیلان اجرایی شود.

به گزارش ایلنا از رشت، اسدالله عباسی با بیان اینکه هزینه در حوزه آموزش و پرورش نوعی سرمایه گذاری برای آینده کشور محسوب می شود، اضافه کرد: نگاه دولت سیزدهم به این نهاد ارزشمند، نگاهی اولویت دار و تحولی با رویکرد ترویج مبانی هویت ایرانی اسلامی است.

نماینده عالی دولت در گیلان کیفیت بخشی به نظام تعلیم و تربیت را حائز اهمیت و دارای ظرافت‌های بسیار دانست و تاکید کرد: انسان‌سازی و تربیت نیروهای کمال یافته، کارآمد و مجهز به سلاح علم و ایمان و دارای مهارت زندگی، فردی و اجتماعی، ماموریت مهم آموزش و پرورش است.

 عباسی همچنین توجه به مباحث معنوی و اخلاق اسلامی در آموزش و پرورش و دانشگاه ها را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: در کنار تعلیم و آموزش؛ ترویج اقامه نماز جماعت در مدارس و بهبود نمازخانه ها، ایجاد فضای بانشاط و دارای جذابیت فرهنگی و هنری، برپایی اردوهای فرهنگی، مذهبی و تفریحی و تمهید مقدمات بهره مندی دانش آموزان از آن مورد انتظار است.

وی تقویت روحیه پرسشگری و نقادی دانش‌آموزان در کنار شور و نشاط دوران تحصیل را در پیشرفت جامعه بسیار موثر دانست و افزود: حضور سخنرانان توانمند در مدارس برای پاسخگویی به شبهات دانش آموزان و گفت‌و‌گوی صمیمانه با آنان از جمله نکاتی است که باید از سوی متولیان دستگاه تعلیم و تربیت مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال هویت زدایی و تهدید باورها و اعتقادات نوجوانان و جوانان است، تصریح کرد: با تقویت نظارت بر عملکرد مدیران و معلمان مدارس و بهره مندی از ظرفیت‌ فرهنگیان خبره در امور تعلیم و تربیت، برگزاری جلسات کاربردی با حضور اولیاء مدارس و دانش‌آموزان باید فرآیند رشد نسل فعلی و آینده به خوبی برنامه ریزی و مدیریت شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه در مولدسازی فضاهای آموزشی و توجه به پژوهشکده ها باید ایده های نو و عملیاتی در کنار رشد و تعالی دانش آموزان مدنظر باشد، گفت: هنرستان‌های استان در راستای ایجاد مهارت و فن آموزی و ارتباط دانش آموزان با مزیت های گیلان در بخش‌های گردشگری، صنعت و کشاورزی و نظیر آن  فعال‌سازی شود.

عباسی با تاکید بر اینکه باید عدالت آموزشی در شهرستان‌های مختلف گیلان با اولویت مناطق کم برخوردار به درستی اعمال شود، خاطرنشان کرد: در پویا کردن فعالیت های آموزشی و پرورشی ضمن توجه به همه مدارس؛ از ظرفیت خانواده ها و خیران در مردمی کردن فعالیت های مختلف آموزش و پرورش در زمینه هوشمندسازی مدارس، ایجادفضاهای ورزشی و امکانات و تجهیزات مدارس، بهره مند شوید.

در این جلسه محمد فائزی، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گزارشی از فعالیت های این اداره کل در بخش های مختلف ارائه کرد و دیگر اعضا نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز