خبرگزاری کار ایران

ایلنا‌ بررسی می‌کند؛

هیچ؛ سهم گردشگری استان فارس از مسافران جام جهانی/ فخری: مسئولان بدون تخصصی در حوزه گردشگری اظهار نظر می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۴۵۲۶

به رغم تاکیدهای مسئولان گردشگری بر جذب گردشگر در زمان بازی های جام جهانی فوتبال 2022 قطر ؛اما سهم ایران برای جذب تماشاگران این رویداد مهم ورزشی به عنوان گردشگر به کشور و به تبع آن استان فارس آن قدر ناچیز است که اعلام تعداد آن به شوخی شبیه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، با یک نگاه ساده به جامعه آماری ورود گردشگران خارجی به فارس فقط می‌توان به این نکته پی برد که رویداد جام جهانی نمی‌تواند بهانه خوبی برای جذب گردشگر باشد و این نظریه ها هم مانند وعده‌هایی است که بسیاری از مسولان سر می دهند تا گردشگری توسعه یابد.

پر واضح است که عموم  گردشگرانی که به فارس و شیراز سفر می کنند جزو دسته گردشگران  فرهنگی هستند و برای نمونه در روزهای نخست این ماه بیش از 230نفر گردشگر خارجی آن هم در قالب تورهای گروهی از کشورهایی چون اسپانیا، روسیه، ایتالیا، مکزیک، کلمبیا، پرتقال و سوئیس به شیراز سفر کرده اند.

 گردشگرانی که  جزو گردشگران فرهنگی به شمار می روند و بهانه ای هم جز دیدن آثار تاریخی این دیار ندارند.

 هیچ؛ سهم گردشگری استان فارس از مسافران جام جهانی/ فخری: مسئولان بدون تخصصی در حوزه گردشگری اظهار نظر می‌کنند

سهم ناچیز گردشگری فارس از فرصت  میزبانی جذب تماشاگران قطر

دو هفته تا  آغاز جام جهانی فوتبال 2022  باقی مانده و قرار است که این رقابت‌ها از 30 آبان‌ماه تا 27 آذر به مدت 28 روز در کشور قطر برگزار شود.

برای نخستین بار است که شاهد برگزاری این رقابت‌ها در کشوری در همسایگی ایران هستیم اما به رغم تاکیدهای مسئولان حوزه سیاسی و البته گردشگری سهم ایران از این فرصت برای جذب تماشاگران این بازی ها به عنوان گردشگر به کشور بسیار ناچیز است .

 برخی از کارشناسان بر این باورند که این رویداد ورزشی فرصت طلایی برای گردشگری فارس است و باید از آن نهایت استفاده را کرد و شاهد این ادعا هم به اخبار منتشر شده در10 ماه گذشته برمی گردد که چطور مسئولان وقت سیاسی، فرهنگی و گردشگری در استان فارس از آمادگی زیرساخت های اقامتی و رفاهی این استان برای حضور تماشاگران جام جهانی خبر دادند.

حتی طبق اظهارات سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از شهرهای تهران، شیراز، لار و لامرد پروازهای مستقیمی به قطر انجام می‌شود که با توجه به شرایط موجود و نبود تماشاگران ایرانی باید گفت به کجا چنین شتابان.

 هیچ؛ سهم گردشگری استان فارس از مسافران جام جهانی/ فخری: مسئولان بدون تخصصی در حوزه گردشگری اظهار نظر می‌کنند

مسئولان بدون آنکه تخصصی در حوزه گردشگری داشته باشند مصاحبه می کنند

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس  معتقد است وقتی کاری  دست متخصص واگذار نشود مشکلات یکی پس از دیگری به وجود می آیند به طوری که پیرامون مباحث جام جهانی هر کسی از دید خود مصاحبه کرد بدون آنکه تخصصی در حوزه گردشگری و ورود مسافر داشته باشد‌.

محمود فخری  در گفت و گو با ایلنا و با ابراز تاسف در خصوص برگزاری جام جهانی قطر و جذب تماشاگران این مسابقات به عنوان گردشگر به کشور و فارس کار از دست  متخصصان حوزه گردشگری عملا خارج شده است.

وی تصریح کرد: مسئولان استان و البته کشور مصاحبه های زیادی با رسانه ها درباره جذب گردشگران به واسطه برگزاری جام جهانی در قطر انجام داند که نتیجه آن تنها تبدیل به چند تیتر در فضای مجازی و صفحه های روزنامه ها شد.

فخری با انتقاد از عملکرد مسئولان در این حوزه  و بهره نبردن  آن‌ها از توان نیروهای متخصص گردشگری تاکید کرد: دولتی‌ها با استفاده نکردن از مشاوره های بخش خصوصی در گردشگری فقط وقت تلف کردند و لطمه جبران ناپذیری را به گردشگری فارس زدند.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس با اشاره به اینکه  گردشگری، صنعتی کاملا تخصصی است و نباید  سیستم دولتی بدون در نظر گرفتن این موضوع وارد شود، عنوان کرد: اعمال های سلیقه ای و کارهایی بدون در نظر گرفتن مشاوره ای تخصصی و کارشناسی  باعث شد  که عملا گردشگری توسعه نیابد.

به گزارش ایلنا، حدود 7 ماه  است که مسئولان دولتی و خصوصی با اظهار نظر های مختلف بر این باور بودند که می توانند تماشاگران جام جهانی قطر را به ایران و البته فارس هدایت کنند اما تاکنون هیچ یک از این اظهارنظرها برآورده نشده است.

طبق بررسی های انجام شده توسط خبرنگار «ایلنا» تاکنون تنها یک تور گروهی حدود 50 نفره در زمان برگزاری رویداد جام جهانی قطر به فارس سفر می کنند که البته حضور آن ها  هنوز هم قطعی نشده و رایزنی ها همچنان ادامه دارد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز