خبرگزاری کار ایران

جام جهانی قطر بهترین فرصت برای دیپلماسی ورزشی و توسعه گردشگری

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۷۷۸۳

برگزاری جام جهانی 2022 در قطر را میتوان یک فرصت بسیار مناسب برای دیپلماسی ورزشی و توسعه گردشگری دانست به شرطی که شرایط برای ورود گردشگران و تماشاگران به جزیره کیش فراهم گردد.

با ورود به سال 2022 میلادی، تب و هیجان مسابقه جام جهانی برای همه فوتبال دوستان بالا گرفت. این دوره که بیست‌ودومین دوره جام جهانی فوتبال است که از 21 نوامبر تا 18 دسامبر با میزبانی قطر برگزار خواهد شد. کشوری که از سالها قبل خود را برای چنین رویداد بزرگ و جهانی آماده می‌‎کند چرا که این اولین بار است که یک کشور عربی میزبان چنین رویداد بزرگ ورزشی‌ای می‌شود.

همسایگی ایران با قطر را به نوعی میتوان یک موقعیت و فرصت عالی برای بهره‌برداری اقتصادی و فرهنگی به نفع کشور دانست. مسافت 275 کیلومتری دوحه قطر با جزیره زیبای کیش این امکان را فراهم می‌آورد که تماشاگران و هموطنان از این امکان برای سفر به قطر و تماشای این رویداد بزرگ جهانی استفاده کنند. از طرف دیگر بسیاری از گردشگران خارجی به این بهانه به کیش سفر خواهند کرد. به همین دلیل سازمان منطقه آزاد کیش به همراه سرمایه گذاران در این جزیره ستاد مسابقات جام جهانی سال 2022 قطر را ایجاد کردند تا به این طریق گردشگران بتوانند ضمن سفر به قطر و حضور در این مسابقه جهانی به جزیره کیش نیز سفر کنند.

بنابراین باید این فرصت پیش آمده را به نوعی غنیمت شمرد و حداکثر استفاده را از آن نمود.‌ نیاز است که باتوجه به برخی از مشکلات و نابسامانی‌ها و کمبودهایی که در نوروز امسال برای برخی از گردشگران و مسافران کیش پیش آمد و موجب نارضایتی کیشوندان و مسافران شد، برهمین اساس از مدیرعامل جدید منطقه آزاد کیش با توجه به سابقه خوب انتظار میرود که با مدیریت جهادی و برنامه‌ریزی کوتاه و بلند مدت بتواند مشکلات جزیره کیش را به ویژه درحوزه تامین آب و برق و مایحتاج به حداقل برساند. از طرف دیگر موقعیت استراتژیکی و جغرافیایی جزیره کیش ایجاب می‌کند که کیش ضمن اینکه نیاز آب و برق خود را تامین کند همواره برای چنین مواقعی آماده باشد تا با کمبود مواجه نشود. همچنین در حمل و نقل ناوگان هوایی نیز مشکلاتی در بازگشت مسافران از کیش به شهرهای مقصد وجود داشت، که امیدواریم این مشکل نیز تا حد امکان مرتفع گردد درب جزیره زیبای کیش برای حضور گردشگران و مسافران از سراسر نقاط کشور باز بوده و متعلق به تمامی ایرانیان است اما با مدیریت پذیرش مسافر امکان لذت و استفاده از فرصتهای سفر را از گردشگران دریغ نکنیم. جزیره زیبای کیش در حوزه زیرساختها برای جذب حداکثری گردشگر در مناسبتهای مختلف نیاز به توجه و توسعه بیشتری دارد اسکان موقت گردشگران و فراهم نمودن امکانات رفاهی و بهداشتی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

برهمین اساس از دکتر سعید محمد مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و مهدی کشاورز مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش انتظار میرود با شناخت نقاط ضعف و قوط منطقه آزاد کیش دستورات لازم را برای رفع و کاهش مشکلات پیش روی گردشگران اتخاذ نماید.

درپایان باید یادآور شد که کمتر از 8 ماه به برگزاری این رویداد بزرگ مانده است،‌ امیدواریم تا بتوان از این فرصت پیش آمده به نحو احسن استفاده شود و جزیره کیش و حتی سرزمین اصلی بتوانند سهم خوبی از برگزاری مسابقات جام جهانی داشته باشد.


یادداشت:مرتضی بلوکی_ کارشناس رسانه

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز