خبرگزاری کار ایران

یک مسئول مطرح کرد؛

تولید ۷۵۰ میلیون متر مکعب گاز در کشور/ ۲ میلیارد مترمکعب گاز در سال گذشته ذخیره شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۳۵۲۰

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران گفت: امسال مجموع ذخیره سازی گاز در کشور ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون مترمکعب است.

به گزارش ایلنا از مشهد، احمد زمانی در نشست هم اندیشی مدیران شرکت‌های پالایش گاز کشور در مشهد گفت: در ۷ پالایشگاه گاز کشور بیش از ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون مترمکعب گاز ذخیره سازی شد که از این مقدار ۷۰ درصد در مخزن شوریجه پالایشگاه گازشهید هاشمی نژاد سرخس ذخیره سازی شد.

زمانی افزود: عدم توازن مصرف و تولید گاز در کشور باعث شد تا در نشست هم اندیشی مدیران شرکت‌های پالایش گاز کشور بدنبال برقراری این توازن باشیم. پارسال جمع کل گاز تحویل به شبکه بیش از ۲۶۷ میلیارد متر مکعب بود که بیش از ۹۰ درصد آن صرف مصارف داخلی و کمتر از ۱۰ درصد تولید گاز صادرشد.

وی افزود: روزانه ۷۵۰ میلیون متر مکعب گاز در کشور تولید می شود که این در فصل سرد سال به ۸۵۰ میلیون مترمکعب می‌رسد.

مدیر عامل شرکت پالایشگاه شهید هاشمی نژاد سرخس هم گفت: این مجموعه در ۲ حوزه تولید گاز ترش و ذخیره سازی گاز فعالیت می کند که در سال گذشته روزانه ۳۸ میلیون مترمکعب گاز ترش تولید داشتیم که امسال به ۵۵ میلیون مترمکعب رسیده است.

یحیی فیضی افزود: توان ذخیره سازی هم در این پالایشگاه از ۱ میلیارد و ۶۶۰ میلیون متر مکعب به ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون متر مکعب رسیده است و تمام این تولید امسال در خراسان رضوی مصرف می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز