خبرگزاری کار ایران

بیش از ۲۷۰ میلیارد مترمکعب گاز در پالایشگاه‌های ایران فرآورش شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۱۱۴۰

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران از فرآورش بیش از ۲۷۰ میلیارد مترمکعب گاز در پالایشگاه‌های کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، احمد زمانی در حاشیه بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی در حال برگزاری است، گفت: شرکت ملی گاز ایران تأمین‌کننده بیش از ۷۰ درصد انرژی کشور است، از این‌ رو تأمین به‌موقع و با کیفیت مواد شیمیایی، تجهیزات فرآیندی، اقلام و قطعات یدکی با کیفیت و با عملکرد مناسب برای استفاده در صنعت پالایش گاز اهمیت زیادی دارد.

وی درباره ارتقای کیفی پالایشگاه‌ها در سال ۱۴۰۰ و چگونگی شرایط تأسیسات در سال جدید، توضیح داد: آمادگی تجهیزات فرآیندی، در دسترس بودن اقلام مصرفی و یدکی، به‌ویژه مواد شیمیایی و انجام به‌موقع پروژه‌های نگهداشت، توسعه و بهینه‌سازی فرآیندی همسو با ارتقای کارایی پالایشگاه‌ها بسیار مؤثر است.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران افزود: بر همین اساس، شرکت‌های پالایش گاز کشور در دهه‌های گذشته، بر اساس سیاست توسعه ساخت داخل و حمایت از تولیدکنندگان داخلی و باوجود فشارهای خارجی و تحریم، استفاده از کالای تولید داخل را در دستور کار خود قرار داده است.

زمانی تاکید کرد: تلاش شده افزون بر استمرار حمایت‌ها از تولید داخل در سال‌های اخیر با مواردی مانند ایجاد واحدهای خودکفایی و در اولویت قرار دادن استفاده از محصولات و تجهیزات سازندگان داخل، موضوع ارتقای کیفیت تجهیزات و اقلام شیمیایی در سال‌های آینده، با نگاه توانمندسازی شرکت‌های داخلی از سوی این مدیریت و شرکت‌های تابع در دستور کار قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: با لطف پروردگار و همکاری همه عوامل پالایشی کشور، پارسال بیش از ۲۷۰ میلیارد مترمکعب گاز و فرآورده‌های آن به‌طور مستمر و پایدار پالایش شد تا گاز طبیعی تولیدی بدون هیچ‌گونه تلاطم و کمبودی در شبکه مصرفی کشور و در بخش‌های مختلف اعم از خانگی و صنعتی توزیع شود.

به گفته مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران، افزون بر موارد فوق و حسب الزام‌های قانون حداکثری استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی، موضوع خوداتکایی و توانمندسازی تولیدکنندگان داخلی در برنامه‌های سال‌های اخیر شرکت ملی گاز بوده که نتایج اقتصادی و اجتماعی مهم و مؤثری برای این صنعت به ارمغان آورده است.

زمانی تصریح کرد: اکثر تجهیزات فرآیندی و اقلام مصرفی مورد نیاز پالایش گاز داخلی‌سازی شده و برنامه‌ریزی برای بومی‌سازی بعضی اقلام خاص و ویژه نیز در دستور کار قرار دارد.

وی یادآور شد: ارتقای کیفیت و عملکرد محصولات، کاهش زمان تحویل کالا و رقابتی کردن قیمت محصولات تولیدشده از سوی سازندگان داخلی شرکت‌های دانش بنیان، به‌عنوان سه عامل اساسی برای رقابت‌پذیری شرکت‌ها لازم است.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران گفت: شناسایی و پایش صلاحیت شرکت‌های توانمند داخلی، همکاری مستمر با دانشگاه‌ها و مراکز دانش‌بنیان برای تدوین و به‌کارگیری استانداردهای کارآمد از سوی این مدیریت برنامه‌ریزی شده و در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز