خبرگزاری کار ایران

رئیس شبکه بهداشت دشتستان خبرداد؛

اوج گرفتن بیماری‌های تنفسی در مدارس دشتستان

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۲۹۸۷

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: در بازدیدهای که از چندین مدرسه در سطح شهرستان انجام گرفته، شاهد اوج بیماری‌های تنفسی در مدارس بوده‌ایم.

به گزارش ایلنا، ماریا خویشدوست در پایشی که در راستای نحوه کنترل و پیشگیری از بیماری‌های تنفسی در مدارس شهر برازجان حضور داشت، اظهار کرد: برای پیشگیری از انتشار بیماری‌های حاد تنفسی مانند آنفلوانزا، سرماخوردگی و کرونا ویروس همه دانش‌آموزان باید اصول بهداشتی را رعایت کنند.

وی تصریح کرد: سرعت انتشار بیماری‌های تنفسی به خصوص در مکان‌های مانند مدارس و مراکز آموزشی قطعاً بالاتر است و اگر در مراکز آموزشی (مدارس و دانشگاه‌ها) استفاده از ماسک و همچنین قرنطینه خانگی در زمان بیماری به خوبی رعایت نشود، شاهد شیوع بیشتر این بیماری‌ها خواهیم بود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان تصریح کرد: در طی بازدیدهای که از چندین مدرسه در سطح شهرستان انجام گرفته، متأسفانه شاهد اوج این بیماری در مدارس بوده‌ایم و بر اساس شواهد، در هر کلاس در حدود یک‌سوم از دانش‌آموزان به دلیل بیماری حضور نداشتند.

خویشدوست استفاده نکردن اصولی دانش‌آموزان از ماسک و همچنین رعایت نکردن مدت‌زمان قرنطینه خانگی (استراحت در منزل) می‌تواند از دلایل اصلی شیوع این بیماری در مدارس باشد و از مدیران مدارس خواست که بر روند استفاده صحیح ماسک از سوی دانش‌آموزان نظارت جدی داشته باشند.

این مقام مسئول تأکید کرد: والدین نقش بسیار زیادی در قطع زنجیره انتقال این بیماری ایفا می‌کنند و اگر کودکان آن‌ها علائمی مانند تب، سرفه، گلودرد و... داشته باشند، برای پیشگیری از شیوع این بیماری و درگیر کردن هم‌کلاسی‌ها، از فرستادن کودکان خود به مدرسه جلوگیری کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان از اولیا مدارس و مربیان بهداشتی خواست: تربیت سفیران سلامت دانش‌آموز را در اولویت کاری خود قرار دهند، چون گروه همسالان می‌توانند نقش بسیار خوبی در تغییر رفتار و همچنین نهادینه کردن رفتارهای غیربهداشتی به رفتارهای بهداشتی داشته باشند.

خویشدوست تصریح کرد: پویش شستشوی دست یکی از گام‌های کلیدی پیشگیری از بیماری‌های تنفسی در جامعه بخصوص مدارس است و امیدواریم با اجرایی شدن این پویش در مدارس بتوانیم از شیوع این بیماری پیشگیری و آن را کنترل کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز