خبرگزاری کار ایران

استرس در کودکان و رابطه آن با یادگیری

asdasd
کد خبر : ۸۴۷۹۲۱

از موضوعات مهم و مورد توجه والدین و معلمان در مدرسه، یادگیری و رفتار دانش‌آموزان است.

بررسی علت این مشکلات کار بسیار پیچیده‌ای است و نیاز به تخصص دارد. خیلی از مشکلات یادگیری و رفتاری دانش‌آموزان در مدرسه به کودکی آن‌ها باز می‌گردد.

طبق بررسی‌های خانم بورک هریس (متخصص اطفال) 97درصد افرادی که مشکلات یادگیری و رفتاری در محیط مدرسه دارند، در دوران کودکی شرایط پر استرسی را تجربه کرده‌اند.

استرس زیاد در کودکی باعث تخریب قشر جلویی مغز می‌شود. فعالیت این قشر، کنترل اختلالاتی است که به آن خود تنظیمی گفته می‌شود. خود تنظیمی‌هایی که مغز انجام می‌دهد مثل موافقت کردن با یک فعالیت، شروع و تکرار فعالیت و... در محیط آموزشی افراد، زندگی شخصی و روابط اجتماعی آن‌ها تأثیر می‌گذارد.

کسانی که تمرکز پایینی دارند، ناآرام‌اند، زود ناامید می‌شوند و از مربی و معلم پیروی نمی‌کنند دچار مشکل خود تنظیمی هستند. خود تنظیمی احساسی می‌گوید که ما چطور می‌توانیم رفتار غیر ارادی و آنی خود را کنترل کنیم.

همچنین استرس در کودکی باعث تضعیف حافظه فعال می‌شود. حافظه فعال علاوه بر ذخیره اطلاعات، توانایی کاربرد آن‌ها را نیز برای ما فراهم می‌کند.استرس در کودکان و رابطه آن با یادگیری
پس اولین قدم برای جلوگیری از این آسیب‌ها، فراهم کردن شرایط به دور از استرس برای کودکان مخصوصا در سنین پایین است. برای آگاهی از نحوه برخورد صحیح با کودکان در سنین حساس نیازمند آموزش‌هایی است که تنها با مشاور می‌تواند محقق شود. با دیدن ویدئوهای مشاوره‌ای همچنین می‌توان مشکلات ناشی از تضعیف حافظه را کنترل کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز