خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان خبر داد؛

احداث نیروگاه خورشیدی برای اولین بار در استان گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۱۱۹۰

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان از احداث نیروگاه خورشیدی برای اولین بار در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت،مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان در نشست خبری با تعدادی خبرگزاری ها و پایگاه های اطلاع رسانی استان به تشریح اقدامات و عملکرد شرکت جهت عبور از پیک بار سال جاری و برنامه های شرکت برای عبور موفقیت آمیز از تابستان سال آتی پرداخت.

بهمن داراب زاده در این نشست گفت: یکی از کارگروه های شورای پدافند غیر عامل استان، کارگروه انرژی و تامین نیازهای ضروری است که مسئولیت آن بر عهده شرکت برق منطقه ای گیلان است.

وی افزود: به عنوان ریاست این کارگروه، مجموعه اقدامات و فعالیت های کارگروه را با تشکیل جلسات منظم پیگیری می کنم و خوشبختانه این کارگروه از کارگروه های فعال و برتر شورای پدافند غیر عامل استان است.

داراب زاده گفت: این کارگروه تامین نیازهای اساسی را در دو بخش حیاتی آب و برق برعهده دارد و موفق شدیم از نظر تامین نیاز برق، تابستان خوب و بی نظیری را پشت سر بگذاریم.

وی افزود: مجموعه اقدامات شرکت برای عبور از پیک بار تابستان، که از نظر دوره و شدت گرما استثنایی و بی سابقه بود و تا نیمه های شهریورماه هم شاهد شدت گرما بودیم، بی نظیر و ستودنی است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان گفت: با تلاش شبانه روزی توانستیم پروژه های زیربنایی و خوبی را قبل از پیک امسال به بهره برداری برسانیم که مجموع این تلاش ها، مساعدت و همراهی رسانه های جمعی و همدلی و همکاری مشترکان عزیز موجب شد تا بدون خاموشی تابستان جاری را سپری کنیم.

وی افزود: بعد از سپری کردن پیک بار امسال، بدون وقفه برنامه ریزی ها برای عبور از زمستان امسال و پیک بار سال آتی شروع شد تا مثل گذشته بتوانیم رضایتمندی مردم عزیز را فراهم آوریم.

داراب زاده گفت: از جمله این برنامه ریزی ها، احداث پست 230/63 کیلوولت غرب رشت بوده که از لحاظ ظرفیت سازی و میزان اعتبار، بزرگترین پروژه در حال اجرای استان می باشد که با پیشرفت فیزیکی 75 درصدی و در صورت تامین به موقع نقدینگی، قبل از خرداد سال آتی به مدار خواهد آمد.

وی افزود: از دیگر پروژه ها، خط چهار مداره رشت – انزلی – پره سر به طول 51 کیلومتر است که از پروژه های حیاتی و استراتژیک برای اتصال شبکه برق شمال استان به جنوب استان بوده و برق تولیدی نیروگاه پره سر را به بخش جنوبی استان انتقال می دهد و پیش بینی می شود خرداد 1402 به بهره برداری برسد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان گفت:  احداث پست 63/20 کیلوولت سلیمانداراب رشت که قبل از پیک بار سال آتی به مدار می آید و احداث پست 63/20 کیلوولت ضیابر که تا پایان سال جاری برقدار خواهد شد از دیگر پروژه هایی است که در عبور از پیک تابستان سال آتی نقش خطیر و بسزایی دارد.

وی افزود: اجرای پروژه های مختلف در مناطق؛ سنگر، خشکبیجار و لاهیجان و همچنین تبدیل پست سیار جانبازان به پست ثابت فوق توزیع جانبازان رشت با افزایش ظرفیت 30 مگاولت آمپری که عملیات اجرایی آن در هفته پدافند غیر عامل آغاز خواهد شد، از دیگر پروژه های زیربنایی شرکت برای عبور از پیک بار سال آتی خواهد بود.

داراب زاده گفت: در واقع برای عبور از پیک بار تابستان سال آتی اجرای 10 پروژه را با اعتباری حدود 1000 میلیارد تومان برنامه ریزی و پیش بینی کرده ایم که نقش بسیار خطیری در عبور از پیک بار خواهند داشت.
وی در خصوص تامین اعتبار پروژه پست غرب رشت و خط انزلی، گفت: خوشبختانه با رایزنی های مختلف با بانک، موافقت برای دریافت 285 میلیارد تومان تسهیلات، 155 میلیارد تومان برای خط چهار مداره رشت – انزلی – پره سر و 130 میلیارد توان برای پست غرب رشت را دریافت کرده ایم.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان گفت: با پشتکار و کار جهادی توانستیم برای سومین بار پیاپی، رتبه نخست را در جشنواره شهید رجایی در میان 54 دستگاه اجرایی استان کسب نماییم که این امر بیانگر رسالت، ماموریت و تلاش شبانه روزی کارکنان شرکت در تامین برق مطمئن و پایدار در راستای تامین آسایش و رفاه مردم عزیز است.

داراب زاده در خصوص تامین سوخت نیروگاه ها در فصل زمستان گفت: بطور طبیعی در فصل زمستان محدودیت هایی را از نظر تامین سوخت گاز نیروگاه ها خواهیم داشت، اما با پیگیری های انجام شده در حال تکمیل کردن مخازن سوخت گازوییل نیروگاه ها هستیم تا در صورت ایجاد محدودیت در سوخت گاز، مشکلی در تولید برق نیروگاه ها به وجود نیاید و بتوانیم زمستان را بدون مشکل سپری کنیم.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان در خصوص احداث نیروگاه خورشیدی گفت: خوشبختانه توانستیم 5 ساختگاه در استان گیلان را برای احداث نیروگاه خورشیدی به تایید وزارت نیرو برسانیم که با برگزاری مناقصه توسط سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق ایران (ساتبا)، پیمانکار 2 سایت 10 مگاواتی با اعتباری حدود 400 میلیارد تومان مشخص شده و در حال واگذاری زمین به پیمانکاران هستیم که بعد از این مرحله و انشاا... قبل از پایان سال، شاهد آغاز عملیات اجرایی این نیروگاه ها خواهیم بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز