خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اموراقتصادی و دارایی استان البرز تاکید کرد:

صدور مجوز بی نام راهکاری برای ورود بی دغدغه سرمایه گذاران و حذف بروکراسی اداری

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۰۶۳۲

مدیرکل اموراقتصادی و دارایی استان البرز گفت: صدور مجوز بی نام و آماده سازی زمینه ها برای ورود بی دغدغه سرمایه گذاران به سرمایه گذاری از جمله اقدامات موثر برای حذف بروکراسی اداری است.

به گزارش ایلنا از البرز، دومین نشست مدیران دستگاه های اجرایی استان البرز با هدف بررسی راهکارهای جذب سرمایه گذاران داخلی به استان با حضور هامان حسینی مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری، رضا جعفری مدیرکل اموراقتصادی و دارایی و نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان در سالن شهدای استان البرز در استانداری البرز برگزار شد.

رضا جعفری مدیرکل اموراقتصادی و دارایی استان البرز در این جلسه ضمن ارائه گزارش عملکرد اقدامات بعمل آمده توسط مرکز خدمات سرمایه گذاری استان البرز طی شش ماهه اول سال 1401، گفت: فرصت های سرمایه گذاری در سه گروه :پروژه های آماده جهت بازاریابی و واگذاری متقاضیان سرمایه گذاری،پروژه های دارای شرایط لازم جهت صدور مجوزهای بی نام،سایر پروژه های سرمایه گذاری می باشند.

وی ارائه گزارش دوره ای  از برنامه بازاریابی پیشنهادی، مشخص کردن برنامه های بازاریابی مدنظر دستگاه اجرایی در راستای جذب سرمایه گذار برای فرصت های سرمایه گذاری و فراهم کردن امکانات و زیرساخت های مورد نیاز و امکان واگذاری به متقاضیان سرمایه گذاری را از جمله روند اجرایی پروژه های آماده جهت بازاریابی و واگذاری به متقاضیان سرمایه گذاری عنوان کرد .

جعفری ضمن تاکید بر پیگیری دستگاه های اجرایی برای شناسایی و احصاء پروژه های دارای شرایط لازم جهت صدور مجوزهای بی نام خاطرنشان کرد: اداره کل اموراقتصادی و دارایی استان بعنوان دبیر ستاد حمایت از سرمایه گذاری داخلی و خارجی با راهبری و نظارت معاونت هماهنگی امور اقتصادی، ضمن برگزاری جلسات مستمر با دستگاه های صادرکننده مجوز کسب و کار نسبت به شناسایی و احصاء عرصه های مستعد قابل واگذاری و صدور مجوزهای بی نام اقدام می کند. 

مدیرکل اموراقتصادی و دارایی استان البرز به موفقیت برخی از استان ها در جذب سرمایه گذار در عرصه های مستعد قابل واگذاری و صدور مجوزهای بی نام اشاره کرد و افزود: صدور مجوز بی نام و آماده سازی زمینه ها برای ورود بی دغدغه سرمایه گذاران به سرمایه گذاری از جمله اقدامات موثر برای حذف بروکراسی اداری است و امیدواریم با این طرح های تسهیلی زمینه برای حضور بیشتر سرمایه گذاران در استان فراهم و در حوزه هایی که فرصت سرمایه گذاری وجود دارد مجوز بی نام صادر شود تا پس از ورود سرمایه گذار، بلافاصله و بدون دغدغه از بروکراسی طولانی اداری، کار اجرایی آغاز شود.

وی گفت: اخذ استعلامات و مجوزهای مورد نیاز توسط دستگاه صادر کننده مجوز بی نام، معرفی پروژه ها در عرصه های مشخص شده متناسب با قابلیت های آن براساس اسناد بالادستی، ظرفیت ها و مزیت های نسبی آمایش سرزمین، ارائه عرصه های شناسایی شده به دستگاه های دارای پروژه ها و فرصت های سرمایه گذاری و احصاء و شناسایی عرصه های مستعد سرمایه گذاری فرایند صدور مجوزهای بی نام است.

جعفری تصریح کرد: براین اساس با کمک بدنه کارشناسی دستگاه های اجرایی و براساس ظرفیت و پتانسیل های موجود در استان، فرصت های سرمایه گذاری شناسایی و با انجام استعلام های مربوطه و جانمایی طرح، جواز تاسیس صادر و به سرمایه گذاران واگذار می شود.

در ادامه این جلسه هامان حسینی مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری البرز با اشاره به اینکه تاکنون 170فرصت سرمایه گذاری شناسایی شده و در قالب کتاب معرفی فرصت های سرمایه گذاری که توسط مرکز خدمات سرمایه گذاری استان البرز چاپ و منتشر شده و  در سایت مرکز خدمات سرمایه گذاری و اطلس جامع سرمایه گذاری استان البرز نیز بارگذاری شده است؛ از مدیران دستگاه های اجرایی استان البرز خواست تا نسبت به شناسایی، احصاء و معرفی پروژه های آماده برای بازاریابی و واگذاری متقاضیان سرمایه گذاری و پروژه های دارای شرایط لازم جهت صدور مجوزهای بی نام طی یک هفته اخیر اقدام کنند.

همچنین در این جلسه مدیران دستگاه های اجرایی استان البرز نقطه نظرات، پیشنهادات و راهکارهای خویش را در راستای افزایش میزان جذب سرمایه گذاری داخلی استان البرز ارائه کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز