خبرگزاری کار ایران

رئیس مدیریت و برنامه ریزی استان عنوان کرد؛

ضرورت انسجام و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی قزوین در حوزه آمار

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۰۵۳۹

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین گفت: باید شرایط به گونه‌ای باشد که دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه آماری جزیره‌ای عمل نکرده و اطلاعات تهیه شده همپوشانی داشته و هم راستا با هم باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سعید وکیلی در نشست با کارشناسان آمار دستگاه‌های اجرایی استان که صبح امروز با حضور معاون مرکز آمار ایران برگزار شد، گفت: آمار از اهمیت قابل توجهی برخوردار است و باید در استان شرایط به گونه‌ای باشد که دستگاه‌های اجرایی استان نیازهای آماری خود را اعلام کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین عنوان کرد: نقش آمار در برنامه ریزی قابل انکار است و از این رو برای برنامه ریزی‌های کوتاه مدت و همچنین برنامه‌هایی که برای توسعه درنظر گرفته می‌شود دقت در آمار نقش اساسی دارد.

وی ادامه داد: در کنار دقیق بودن آمار تهیه شده، نیاز داریم که داده‌ها به موقع منتشر شده و برخورد انحصاری صورت نگیرد تا دستگاه‌های مختلف تصمیم‌ساز بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

این مسئول با تاکید بر استفاده از داده‌ها در حوزه فرهنگی گفت: داده‌های ما نباید در حوزه اقتصادی منحصر باشد و استفاده از داده‌های حوزه فرهنگی در حل مشکلات و توسعه عدالت اجتماعی تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: مسئولین آماری دستگاه‌های اجرایی باید داده‌ها را پردازش کرده و در قالب نمودار و نقشه در اختیار قرار دهند تا مخاطب بتواند آن‌ها تحلیل کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز