خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

آغاز برداشت زعفران در استان چهارمحال و بختیاری

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۰۵۳۰

مجری کشت گیاهان دارویی جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: برداشت زعفران از 250 هکتار کشت این طلای سرخ در استان آغاز شده است.

 یزدان احمدزاده در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: با توجه به تغییر اقلیم کشور الگوی کشت یکی از اولویت های سازمان بوده که در این تغییر گیاهان دارویی یکی از اولویت‌های سازمان جهادکشاورزی است.

وی افزود: هزار و 600 هکتار سطح زیرکشت گیاهان دارویی استان چهارمحال و بختیاری است که از این میزان حدود 250 هکتار به کشت زعفران با میانگین تولید حدود 7 تا 8 کیلوگرم در هکتار، اختصاص یافته است.

مجری کشت گیاهان دارویی جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: به دلیل بالا بودن ارتفاع استان چهارمحال و بختیاری از سطح دریا و نوع آب و هوای این استان، ظرفیت بسیار خوبی برای کشت زعفران وجود دارد، این مباحث موجب شده زعفران این استان از میزان ماده موثره برخوردار شود که به طبع آن میزان رنگ، طعم و عطر خیلی خوبی داشته باشد.

احمدزاده عنوان کرد: زعفران یک گیاه اقتصادی است و می‌توان گفت یکی از گران‌ترین محصولات کشاورزی زعفران است که اشتغالزایی بالایی دارد، این گیاه کم‌ آب‌بر است و باتوجه به خشکسالی‌ها، یکی از سیاست‌های سازمان جهاد کشاورزی کشت و توسعه این محصول است و کشاورزان نیز به همین دلایل مشتاق کشت زعفران هستند.

به گزارش ایلنا بهتر است زعفران قبل از طلوع آفتاب برداشت شود، معمولا زمان برداشت این محصول از اواخر مهرماه تا اوائل آذرماه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز