خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق تعاون قزوین:

بروزرسانی تعاونی‌های مصرف برای حیات آن‌ها ضروری است/ تعاونی‌ها برای توسعه تجمیع می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۹۷۹۸

رئیس اتاق تعاون استان قزوین گفت: تجمیع تعاونی‌های مصرف و همچنین به‌روز رسانی و آنلاین کردن فروش یکی از ضروری‌ترین مواردی است که به ماندگاری و توسعه و ارتقای سطح تعاونی‌ها کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، روح الله زارعی در جلسه با تعاونی‌های مصرف که ظهر امروز در راستای بررسی مشکلات و همچنین تفاهم نامه همکاری فی ما بین اتاق تعاون ایران با انجمن صنفی قند و شکر در سالن جلسات اتاق تعاون استان برگزار شد، گفت: فروش آنلاین و مکان‌های فروشگاه‌های تعاونی‌های مصرف از مواردی است که مطرح بوده و با توجه به تشکیل تعاونی مصرف در پنج شهرک صنعتی و افزایش تعداد تعاونی‌ها، باید این موضوع مد نظر باشد.

رئیس اتاق تعاون استان قزوین ادامه داد: افزایش و ارتقای سطح تعامل بین تعاونی‌ها از موارد مهمی است که باید برای ایجاد زنجیره تعاونی‌های تولید و مصرف مد نظر باشد.

وی بیان کرد: در حوزه تامین قند و شکر هم تفاهم نامه‌ای در سطح اتاق ایران با انجمن صنفی قند و شکر امضا شده که براساس آن هماهنگی‌هایی جهت تامین شکر مورد نیاز برای تعاونی‌های تخصصی انجام شده که به حذف واسطه‌ها هم کمک می‌کند.

این مسئول با اشاره به اهمیت تغییر رویکرد در تعاونی‌های مصرف اظهار کرد: تعاونی‌های مصرف اصولا کوچک هستند و با شرایط موجود سوپرمارکت‌ها و هایپرمارکت‌ها کم‌کم ما را از بازار توزیع حذف می‌کنند که تجمیع تعاونی‌های مصرف در مکان مشترک و افزودن امکانات جنبی و توسعه خدمات می‌تواند در این حوزه تاثیرگذار باشد.

وی تاکید کرد: ایجاد فروشگاه مصرف دارای اهمیت است و برای اینکه در بازار رقابت حذف نشویم باید خود را بروز رسانی کنیم.

زارعی عنوان کرد: قرار است با گوشت زیاران تعاملاتی صورت گیرد تا گوشت مورد نیاز تعاونی‌ها با بسته بندی، کیفیت بالا و قیمت مناسب‌تر در اختیار تعاونی‌ها قرار گیرد؛ همچنین می‌توان از تعاونی‌هایی که در حوزه تولید فعال هستند کمک گرفت، اگر خوب کار کنیم قطعا بهتر از هایپرها می‌توانیم عرضه کنیم.

وی ادامه داد: واردات توسط تعاونی‌ها هم می‌تواند به توسعه ما کمک کند و باتوجه به اینکه صدور کارت بازرگانی توسط اتاق تعاون انجام می‌شود واردات توسط تعاونی‌ها تسریع می‌شود.

رئیس اتاق تعاون استان قزوین بیان کرد: آنلاین شدن روند عرضه کالا توسط تعاونی‌های مصرف از موارد ضروری است که می‌تواند ضمن پررنگ‌تر شدن نقش تعاونی‌ها زمینه توسعه آن‌ها را فراهم می‌کند.

در این جلسه درباره فروش آنلاین و ایجاد سامانه واحد برای ارائه کالاها، مکان واحد برای فعالیت تعاونی‌های مصرف و خرید کالاها با تخفیف قیمت و زمان، ارتباط با تعاونی‌های تولید و تامین گوشت مورد نیاز برای عرضه در تعاونی‌های مصرف مطالبی مطرح شد.

در پایان با انتخاب نمایندگان تعاونی‌ها بنا شد جلسات برای پیگیری مشکلات و مسایل و ارتقای تعامل تعاونی‌ها به طور مستمر برگزار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز