خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در استان:

خیرین قزوین از حمایت افراد آسیب‌دیده از اعتیاد استقبال نمی‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۸۷۹۸

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: اکنون اگر موضوع مدرسه‌سازی، مسجدسازی و اربعین باشد، خیّرین بهتر به میدان می‌آیند؛ اما وقتی از خیّر حوزه اعتیاد سخن می‌گوییم، علی‌رغم اهمیت این حوزه، حضور در این عرصه دشوار است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار با دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین اظهار کرد: عرصه زکات می‌تواند یکی از مصارفش همین بحث بازگشت افراد آسیب دیده از اعتیاد به جامعه باشد، اینجا دیگر خیّر این حوزه چند نفر آدم شناخته‌شده نیستند بلکه هر آدم مسلمانی که مشمول زکات باشد خیّر می‌شود و بسیار راهگشاست.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: ما بتوانیم چشمه‌های انفاقات مستحب و واجب را به جوشش در بیاوریم، این‌ها پایان‌ناپذیر و پایدار خواهد بود؛ اما اگر فقط روی بحث خیّرین کار کنیم، ممکن است این‌ها از دنیا بروند و ورثه نیز خیلی دلشان نخواهد که خیّر بمانند.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: در این حوزه‌ها باید کار اساسی انجام داد، معنای تقوا این است که تقوا از ما آدمی درست می‌کند که دانا و تواناست، عقل باید دانا باشد و اراده باید توانا باشد تا انسان موفق شود

وی ادامه داد: برای مثال وقتی به یک معتاد می‌گوییم چرا معتاد شدی می‌گوید نمی‌دانستم، عقلم دانا نبود، شما برای او توضیح می‌دهید، او هم می‌رود که ترک کند، چند مدت بعد که او را می‌بینید به او می‌گویید چرا ترک نکردی، این بار می‌گوید نتوانستم، یعنی نادانی و ناتوانی معتاد درست می‌کند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: تقوا آمده که ما دانای توانا باشیم، این به معنای فرهنگ است و باید به این معانی دینی و الهی بیش از پیش توجه کرده و خود را با آن همراه کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز