خبرگزاری کار ایران

معاون فرماندهی انتظامی استان قزوین:

مشمولان به خدمت سربازی در آبان ماه اعزام خواهند شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۸۷۶۰

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان قزوین ضمن اشاره به اعزام مشمولان در آبان ماه سال جاری، گفت: این دسته از مشمولان باید روز یکشنبه یکم آبان ماه سال 1401 در ساعت، محل و مراکزی که در برگ معرفی نامه مشمولان اعلام شده، حاضر شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، سرهنگ امید همتی مجد با اعلام این خبر تصریح کرد: مشمولان وظیفه اعزامی آبان ماه سال جاری قبل از حضور در وظیفه عمومی استان برای اعزام به خدمت مقدس سربازی با مراجعه به مراکز تزریق واکسن کرونا ضمن انجام واکسیناسیون کارت تزریق واکسن را دریافت در زمان اعزام همراه داشته باشند همچنین در مرکز بهداشتی حضور یافته و نسبت به انجام معاینه سلامت غربالگری پیشگیری از بیماری کرونا اقدام کنند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان قزوین تاکید کرد: مشمولانی که در مهلت تعیین شده برای اعزام به خدمت مراجعه نکنند و وارد غیبت شوند برابر ماده 10 قانون خدمت وظیفه عمومی، با محرومیت‌های اجتماعی مانند عدم استخدام، عدم امکان دریافت وام، عدم دریافت مستمری از سازمان‌های دولتی و وابسته و نهاد‌های قانونی، عدم صدور پروانه کسب مواجه می‌شوند.

همتی مجد همچنین اظهار کرد: طبق ماده 58 قانون خدمت وظیفه عمومی، مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح تا 3 ماه باشد، 90 روز اضافه خدمت خواهند داشت.

 این مسئول انتظامی استان با بیان اینکه اگر مدت غیبت اولیه این افراد در زمان صلح بیشتر از 3 ماه باشد عنوان کرد: این افراد تا 180 روز اضافه خدمت خواهند خورد همچنین مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان بیش از یکسال می‌باشد علاوه بر 6 ماه اضافه خدمت، مشمول سرباز فراری نیز شده و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

وی تاکید کرد: همه مشمولان باید اصل مدارک مورد نیاز (برگ اعزام، برگ محل مراجعه، برگ واکسیناسیون، کارت ملی و شناسنامه، مدارک مربوط به شرایط خاص متأهلان، پدر نظامی شاغل یا وابسته، گواهی فوت والدین، جانبازان و خانواده درجه یک شهداء و...) را همراه خود داشته باشند.

 همتی مجد خاطر نشان کرد: مشمولان قبل از ورود به مراکز آموزش، بهداشت فردی از قبیل کوتاه نمودن موی سر و گرفتن ناخن‌ها را رعایت نموده، وسایل شخصی، بهداشتی، قاشق و چنگال، لیوان و لباس گرم را به همراه داشته باشند ضمنا خانواده‌ها باید از حضور در بدرقه مشمولان در محل اعزام اکیدا خودداری نمایند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان قزوین، یادآور شد: مشمولان اعزامی به استان‌های دیگر، حتما جیره خشک بین راهی همراه داشته و به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری و مسمومیت در طول مسیر توقف در رستوران‌های بین راهی برای صرف غذا توقف نکنند.

این مسئول همچنین بیان کرد: متقاضیان در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir، سامانه تلفن گویا به شماره ۰۹۶۴۸۰ و یا کانال سازمان درپیام رسان سروش به نشانی sarbazvazifeh @ از آخرین اخبار اطلاع پیدا کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز