خبرگزاری کار ایران

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان:

متولدان سال ‌۴۲ به بعد جهت هوشمندسازی کارت پایان خدمت اقدام کنند

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۰۸۰

طرح هوشمند سازی کارت‌های پایان خدمت و معافیت پزشکی از دو سال قبل شروع شده و طرح تعویض دیگر کارت‌های پایان خدمت نیز از سال گذشته آغاز شده است.

ایلنا: معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان این مطلب گفت: متولدان سال‌های ۴۲ به بعد هر چه سریع‌تر برای تعویض کارت‌های پایان خدمت خود اقدام کنند چرا که این کارت‌ها از درجه اعتبار ساقط شده است و در هیج کجا اعتبار ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان؛ سرهنگ محمد امینی با اشاره به اینکه مشمولانی که بیش از یک سال غیبت از خدمت سربازی داشته باشند، علاوه بر ۶ ماه اضافه خدمت، به مراجع قضایی معرفی و به عنوان سرباز فراری شناخته می‌شوند ادامه داد: تمامی متولدان سال‌های ۴۲ به بعد(زیر۵۰ سال) موظف‌اند جهت تعویض کارت‌های پایان خدمت خود در اولین فرصت ممکن به دفا‌تر پلیس + ۱۰ مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه کارت‌های پایان خدمت قدیمی به هیچ وجه مورد تایید هیچ ارگان و سازمانی نیست اظهار داشت: متوقف شدن قانون کسر خدمت سربازی براساس سابقه جبهه پدر مشمولان از سال ۹۱ به مرحله اجرا در آمده و البته اجرای قانون کسر خدمت سربازی براساس سابقه جبهه پدر مشمولان متولد سال‌های ۷۲ به قبل که در حال خدمت و یا دارای نوعی از معافیت بوده‌اند، به قوت خود باقی مانده است.

امینی به معافیت بر اساس سابقه جبهه، جنگ و جانبازی اشاره کرد و گفت: اگر پدر خانواده‌ای ۳۰ ماه سابقه جبهه، ۲۵ درصد جانبازی ویا ۲۴ ماه سابقه اسارت داشته باشد، می‌تواند یک فرزند خود را از خدمت سربازی معاف کند.

وی افزود: در صورتی که پدر خانواده‌ای ۶۰ ماه سابقه جبهه، ۵۰ درصد جانبازی ویا ۴۸ ماه سابقه اسارت داشته باشد، می‌تواند دو فرزند خود را از خدمت سربازی معاف کند.

امینی به معافیت یک برادر شهید از خدمت سربازی اشاره و تصریح کرد: طبق قانون جدید تمامی فرزندان ذکور یک شهید نیز از خدمت سربازی معاف هستند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در ادامه به تشریح قانون معافیت کفالت پرداخت و اظهار داشت: پدران بالای ۶۵ سال، تنها یک فرزند آن‌ها مشمول این قانون شده و از خدمت سربازی معاف می‌گردد. همچنین مشولانی که پدر نداشته و تک پسر خانواده باشند نیز از خدمت سربازی معاف خواهند شد.

وی ادامه داد: اگرمادرمطلقه بوده و دارای یک فرزند باشد، فرزند او از خدمت سربزای معاف می‌گردد؛ اگر مشمولی پدر نداشته و مادرمطلقه او ازدواج مجدد کرده و دارای فرزندان صغیر باشد، می‌تواند از معافیت کفالیت استفاده کند.

وی به معافیت خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد اشاره کرد و بیان داشت: اگر خانواده‌ای یک پسر معلول داشته و تحت پوشش بهزیستی باشد از خدمت معاف می‌شود.

امینی دربخشی دیگر با بیان این‌که قانون، زمان خدمت سربازی را ۲۴ ماه عنوان کرد و گفت: این درحالیست که درحال حاضر و براساس نظر ستاد نیروهای مسلح، خدمت سربازی ۲۱ ماه است.

وی مدت زمان خدمت در مناطق مرزی را ۱۸ ماه دانست و گفت: مدت زمان خدمت در مناطق محروم و بد آب و هوا به شرط این‌که بومی آن محل نباشند، ۱۹ ماه است.

امینی افزود: افرادی که به صورت امریه در وزارتخانه‌ها مشغول به گذران دوران خدمت سربازی شده‌اند نیز باید ۲۴ ماه خدمت کنند. طبق قانون قبلی هر سربازی که غیبت می‌کرد، با ۳ ماه اضافه خدمت مواجه می‌شد و این درحالیست که در قانون جدید سخت‌گیری‌ها بیشتر شده است.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان این‌که تا ۳ماه غیبت، ۳ ماه اضافه خدمت می‌خورد، اظهار داشت: بیش از ۳ ماه تا یکسال غیبت نیز مشمول ۶ ماه اضافه خدمت خواهد شد.

امینی گفت: مشمولانی که بیش از یک سال غیبت از خدمت سربازی داشته باشند، علاوه بر ۶ ماه اضافه خدمت، به مراجع قضایی معرفی و به عنوان سرباز فراری شناخته می‌شوند.

وی همچنین به مبحثمعافیت تحصیلی اشاره کرد و افزود: آموزش و پرورش موظف است درخواست معافیت تحصیلی تمامی دانش‌آموزانی که به سن ۱۸ سالگی رسیده‌ و مشغول تحصیل هستند را به سازمان وظیفه عمومی، ارسال کند.

امینی افزود: کلیه دانشگاه‌ها، موسسات علمی و حوزه‌های علمیه موظف‌اند نسبت به ارائه معافیت تحصیلی دانشجویان خود اقدام کنند. این قانون فقط یک بار در دوران تحصیلی و از مقطع دیپلم به بالا اجرا می‌شود.

وی با بیان این‌که دانشجویان اخراجی تا پایان خدمت، حق ادامه تحصیل را ندارند، گفت: دانشجویان انصرافی نیز تا یک‌سال فرصت دارند برای ادامه تحصیل در رشته دیگر، اقدام نمایند در غیر این صورت باید به خدمت اعزام شوند.

وی مدت توقف دانشجو در دانشگاه‌ها را براساس قانون جدید اعلام و تصریح کرد: مدت توقف دانشجویان مشمول در دوره کاردانی ۳ سال، دوره کار‌شناسی پیوسته ۶ سال، کاردانی به کار‌شناسی ناپیوسته ۳ سال، کار‌شناسی ارشد پیوسته ۸ سال، دکترای ناپیوسته ۵ سال و دکترای پیوسته ۸ سال است.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در ادامه ضمن هشدار به جوانان مبنی بر این‌که برای گرفتن معافیت پزشکی، مورد اغفال باندهای کذایی قرار نگیرند، از شناسایی و دستگیری دو باند جاعل تبهکار طی سال گذشته در استان اصفهان خبر داد.

امینی ضمن تکذیب خبر خرید خدمت سربازی گفت: مصوبه خرید خدمت سربازی در دوران ریاست جمهوری خاتمی اتفاق افتاد که متاسفانه یا خوشبختانه افکار و اذهان عمومی را دچار تشویش کرد. این امر بستگی به تصمیم بالا‌ترین فرماندهی یگان در نیروهای مسلح دارد و حداکثر تا ۶ ماه را شامل می‌شود.

امینی با اشاره به اینکه اگر سربازی درحین خدمت فوت کند، برادر او از خدمت سربازی معاف شده و خانواده او تحت پوشش مستمری قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه اعزام دختران به سربازی که در برخی از سایت‌ها اعلام شده است شایعه‌ای بیش نیست، گفت: درحال حاضر چیزی تحت عنوان خرید خدمت در کشور وجود ندارد.

امینی در خصوص کسری خدمت بسیجیان فعال نیز افزود: افراد بسیجی که عضو فعال بوده و ۵ سال سابقه فعالیت در بسیج داشته باشند، از کسر خدمت ۶ ماهه برخوردار خواهند شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز