خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین:

طرح امامزاده حسین (ع) قزوین باید از سر گرفته شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۷۸۱۷

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین گفت: پروژه امامزاده حسین به تنهایی پروژه اوقاف نبوده ومتعلق به همه است که در آن به جهت جامعه شناسی و از بین رفتن بافت پیرامونی آن توجه نشده است از سر گرفتن این طرح ضرورت دارد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین، حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی با حضور در صحن شورای اسلامی شهر قزوین ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت های این اداره کل تصریح کرد: مجموعه اوقاف در ساختار مانند شهرداری است با این تفاوت که املاک وقفی غیر قابل خرید فروش بوده و متکی بر بودجه و دریافت های ‌دولتی برای کارکرد و خدمات خود نیست.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین اظهار کرد: هرچه کسب درآمد ما بیشتر باشد اجرای نیت در محل کسب شده بیشتر است و با کسب درآمد به دنبال احیا و افزایش درآمد موقوفات در چارچوب قانون هستیم.

مجیدی در ادامه گفت: شهر قزوین دارای املاک وقفی بیشماری است ولی درآمد حاصله قابل به بیان نیست، ما با 20 درصد املاک مستثنیات استان قزوین درآمدی نزدیک به 700 میلیارد ریال است که ارزش ریالی آن قابل مقایسه با درامد حاصل از این وسعت اراضی نیست.

وی در ادامه به روند پیشرفت پروژه طرح توسعه امامزاده حسین اشاره کرد و خواستار سرعت کمی و کیفی در راستای این طرح شد و خاطر نشان کرد: پروژه امامزاده حسین به تنهایی پروژه اوقاف نبوده  ومتعلق به همه است که در آن به جهت جامعه شناسی و از بین رفتن بافت پیرامونی آن توجه نشده است زیرا اوقاف در آن سال های تصویب این پروژه با آورده خود امکان احداث امکانات رفاهی و خدماتی همچون  زائرسرا، پارکینگ و دیگر امکانات رفاهی را داشت اما به جهت اینکه امامزاده حسین شناسنامه استان قزوین است با یک نگاه استانی و فرا دستگاهی به آن دیده شد و وارد این طرح شدیم و امیدواریم سرعت کمی کیفی این پروژه با همکاری و مساعدت و مشارکت دستگاه های مجری در طرح بیشتر شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز