خبرگزاری کار ایران

416 هزار هکتار از اراضی کشاورزی همدان زیر کشت گندم می رود

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۷۶۲۹

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ۴۱۶ هزار هکتار زمین کشاورزی برای کشت گندم آبی و دیم در پاییز امسال در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایلنا از همدان، علی بایگانه  اظهار داشت: در برنامه کشت پاییزه سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ برنامه ابلاغ شده استان بیش از ۴۱۶ هزار هکتارگندم است که تاکنون ۱۱۵ هزار هکتار مجموعه آبی و دیم کشت شده است.

وی تصریح کرد: برآورد تولید این سطح ۶۵۰ هزار تن گندم است که بیشترین کشت به صورت دیم پیش بینی شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در سال زراعی گذشته ۳۱۷ هزار تن محصول گندم از کشاورزان استان همدان خریداری شده است، افزود: برای انجام این مهم، بیش از ۳۶ هزار میلیارد ریال به کشاورزان پرداخت شده است.

بایگانه با اشاره به اینکه ۱۵۷ هزار هکتار برنامه کشت جو در دستور کار قرار دارد که تاکنون ۲۰ درصد آن محقق شده است افزود: برآورد تولید این سطح بیش از ۳۱۰ هزار تن است.

وی با بیان اینکه کشت گندم و جو از اوایل مهرماه آغاز شده و تا پایان آبان ماه ادامه دارد اظهار داشت: کشت کلزا هم از ۱۵ شهریور آغاز شد و تا هفته اول مهر حدود هزار و ۹۰۰ هکتار کشت شده که ۳۲ درصد از برنامه ابلاغی بوده و برآورد تولید این سطح سه هزار تن کلزا است.

بایگانه با بیان اینکه در هشت سال گذشته در استان همدان ۴۰۱ هزار و ۴۹۹ تن گندم از کشاورزان خریداری شده است، افزود: در سال گذشته در مجموع ۱۹۹ هزار و ۳۵۱ تن گندم از کشاورزان خریداری شد.

استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی(آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی است که بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، ارزش ریالی تولیدات کشاورزی استان معادل ۶۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز