خبرگزاری کار ایران

مدیر باغبانی استان:

شش هزار تن انار از باغ‌های قزوین برداشت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۷۴۵۵

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: پیش بینی می‌شود در سال جاری بیش از ۶ هزار تن انار از باغ‌های استان قزوین برداشت شود.

به گزارش ایلنا، محمدپیله فروش با اعلام این خبر گفت: برداشت انار از سطح ۸۵۰ هکتار از باغ‌های این استان آغاز شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: از این میزان سطح زیرکشت باغ‌های انار استان، ۸۱۰ هکتار به صورت بارور و ۴۰ هکتار غیربارور است.

وی یادآور شد: عمده باغ‌های انار استان در منطقه طارم‌سفلی و در چند روستا شامل سنگان علیا و سفلی، آلتین کش و نهران و همچنین قسمتی در بخش رودبار شهرستان (الموت غربی) روستای لات قرار دارد.

این مسئول مهم‌ترین ارقام انار در استان را رقم شهبار، قره‌گوز، ملس سنگان، آق‌نار و همچنین بصورت محدودتر رقم‌های استان‌های مرکزی و فارس از جمله ملس ساوه و رباب شیراز ذکر کرد.

وی گفت: همه ساله محصول انار در منطقه طارم سفلی در بازار‌های شمالی کشور و داخل استان عرضه می‌شود که به دلیل درشت بودن، کیفیت خوب دانه و مزه شیرین آن بعنوان مزیت است.

پیله فروش افزود: امسال به دلیل خشکسالی و مشکل کم آبی یکسری روستاهای انارخیز مانند سنگان، دلجک و در منطقه طارم سفلی عملکرد از لحاظ کمی و کیفی کاهش داشته است.

وی افزود: بخشی از محصول تولیدی انار در باغ‌های این استان به صورت رب انار محلی فرآوری می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز