خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد؛

بنگاه‌های املاک از اتحادیه‌های پرونده ساز در قزوین هستند/نقش مشاورین املاک در افزایش قیمت مسکن

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۶۷۵۸

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: باتوجه به اینکه بنگاه‌های املاک و خودرو جزء اتحادیه‌هایی هستند که برای دستگاه قضا تولید پرونده می‌کنند، ساماندهی آن‌ها در راستای پیشگیری از وقوع جرم و صیانت از حقوق عامه جزء برنامه‌های اولویت دار معاونت پیشگیری از وقوع جرم است.

علی فولیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای ساماندهی مشاورین املاک گفت: باتوجه به مأموریت دستگاه قضا در پیشگیری از وقوع جرم و در راستای صیانت از حقوق عامه ساماندهی مشاورین املاک در دستور کار قرار دارد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین ادامه داد: برای ساماندهی واحدها ابتدا واحدهای صنفی غیرمجاز شناسایی می‌شوند که در این راستا گشت‌های تلفیقی باحضور مسئولان دستگاه‌های مختلف فعال شده و واحدهای غیرمجار پلمب می‌شوند.

وی عنوان کرد: در راستای شناسنامه دار کردن واحدهای فاقد مجوز در نیمه اول سال 160 بازدید صورت گرفته که به پلمب 20 واحد صنفی، اخطار برای 25 واحد و صدور تذکر و هشدار برای 115 واحد صنفی منجر شده و واحدهای پلمب شده تا زمانی که مجوز لازم را کسب نکنند اجازه فعالیت نخواهند داشت.

این مقام قضایی استان قزوین ادامه داد: در مرحله بعدی قراردادهای تنظیمی و همچنین قیمت‌گذاری‌ها و تعرفه‌ها رصد شده و برای پیشگیری از وقوع جرم آموزش‌های لازم ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: علاوه بر داشتن پروانه برای مشاورین املاک داشتن کارت مباشر برای افرادی که در این حوزه فعالیت دارند هم ضرورت دارد.

افزایش سواد حقوقی مشاورین املاک در دستور کار قرار دارد

فولیان درباره نقش مشاورین املاک در بالا بردن قیمت مسکن و دلالی اظهار کرد: مشاورین املاک با قیمت‌گذاری‌های کاذب و کارشناسی‌های غیرواقع و مشاوره‌های نادرست نقش بسزایی در افزایش قیمت مسکن و اجاره بها دارند، تعدادی از مشاورین املاک در استان اقدام به خرید و فروش غیرقانونی امتیاز طرح اقدام ملی مسکن به صورت وکالتی می‌کنند که این امر باتوجه به ناآگاهی، منجر به سوء استفاده و تضییع حقوق خریداران امتیازها می‌شد که در این خصوص هم مکاتباتی با اتحادیه و اداره کل ثبت اسناد قزوین مبنی بر ممنوعیت خرید و فروش طرح ملی مسکن صورت گرفت.

وی ادامه داد: در سال جاری افزایش نرخ اجاره بهای مسکن به دلیل عدم وجود ضابطه در کنترل قیمت‌ها بی سابقه بود که در راستای حمایت از مستاجرین، شورای عالی هماهنگی اقتصادی کشور طرح کنترل وضعیت بازار اجاره بها را ابلاغ کرد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین درباره آموزش‌های ارائه شده برای افزایش سواد حقوقی مشاورین املاک گفت: در این راستا دوره‌های آموزشی تخصصی برای واحدهای صنفی با استفاده از ظرفیت قضات دادگستری در دستور کار قرار دارد و تا کنون 150 نفر متقاضی در این دوره 40 ساعته ثبت نام کرده‌اند که پس از آزمون پایان دوره سطح بندی شده و صلاحیت حوزه فعالیت آن‌ها مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در راستای پیشگیری از وقوع جرم و ارتقای دانش حقوقی و توسعه نهضت آموزش حقوقی و تکالیف به مردم و ایجاد احساس مسئولیت، صنف مذکور از ظرفیت فضای مجازی، تبلیغات محیطی و ظرفیت سمن‌ها استفاده شده است. 

این مقام قضایی استان قزوین با بیان اینکه بیشتر مشاورین املاک سواد حقوقی کافی در زمینه فعالیت خود ندارند، گفت: ارائه مشاوره نادرست به مراجعه کنندگان و انعقاد قرار داد توسط افراد غیرمتخصص موجب بروز اختلافات ملکی و تکثیر پرونده‌های قضایی می‌شود که برای حل این مشکل دوره‌های آموزشی حقوقی در نظر گرفته شده و در سال جاری نیز جهاد دانشگاهی واحد قزوین اقدام به راه اندازی رشته بازرگانی مشاور املاک در سطح کاردانی کرده که مورد استقبال مشاورین املاک قرار گرفته است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز