خبرگزاری کار ایران

معاون دادگستری استان قزوین:

اولویت بندی جرایم در پیشگیری از وقوع جرم نقش اساسی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۶۰۷

سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: اولویت بندی کمی و کیفی جرایم باید در دستور کار قرار گیرد و برای کاهش جرائمی که درصد شیوع بالاتری دارند و موجب ناامنی، بی نظمی و کاهش اعتماد مردم به نظام می‌شود اقدام شود.

به گزارش ایلنا، علی فولیان در نشست هم اندیشی و تجلیل از نخبگان و فعالان حوزه پیشگیری از وقوع جرم و احیای حقوق عامه در پرتو سند تحول قضایی، گفت: لازم است سمن‌های استان قزوین در این حوزه از ظرفیت ماده ۶۶ قانون دادرسی مدنی، نهایت استفاده را ببرند و در صورت مشاهده تضییع حقوق عامه مراتب را به مراجع مربوط اعلام کنند.

سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین با اشاره به نقش نهاد وکالت در کاهش پرونده‌ها، افزود: این نهاد می‌تواند در لایه‌های مختلف جامعه حضور داشته باشد و سواد و دانش مردم را بالا ببرد و برای کاهش آسیب‌ها تلاش کند.

وی بیان کرد: توجه به اولویت‌ها شرط تحقق اهداف هر سازمانی است و پیشگیری از وقوع جرم وظیفه ذاتی دستگاه قضایی است و زمانی که شاهد افزایش جرائم و پرونده‌ها هستیم و باید اولویت بندی در این زمینه صورت گیرد.

این مقام قضایی استان با تاکید بر شناسایی پاتوق‌ها و اماکن تجمع معتادان متجاهر، افزود: شهرداری‌ها وظیفه ایمن سازی اماکن مخروبه را برعهده دارند و البته باید ابتدا مالک را شناسایی کنند و در صورت شناسایی نشدن برای ایمن سازی و پلمب آن‌ها اقدام کند.

سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین با اشاره به راه اندازی سامانه سجام، خاطرنشان کرد: مردم و فعالان حوزه پیشگیری از وقوع جرم می‌توانند تخلفات و ناهنجاری‌های اجتماعی را در این سامانه ثبت کنند که بدون احراز هویت آن‌ها و دریافت هیچ گونه هزینه‌ای انجام می‌شود.

در ادامه این جلسه از تعدادی از فعالان حوزه پیشگیری از وقوع جرم و حقوق عامه در استان تجلیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز