خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل هلال احمر استان خبر داد؛

۶۰۵ نفر از خدمات هلال احمر قزوین در طرح نذر آب ۵ بهره‌مند شدند

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۴۶۵۳

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: در شهریور ماه ۶۰۵ نفر از خدمات هلال احمر قزوین در طرح نذر آب ۵ بهره مند شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حسن آصفی گفت: در پنجمین مرحله اجرای طرح «نذر آب» که با استفاده از ظرفیت خیرین و مشارکت داوطلبان در روستا‌های کم‌برخوردار استان و بویژه در روستا‌های قلعه قره داش، شهرستان تاکستان و زاجکان سفلی و اردک، بخش طارم سفلی، شهرستان قزوین با توجه به تنش‌های آبی موجود در این مناطق برگزار شد، ۶۰۵ نفر از اهالی ساکن در این مناطق از خدمات جمعیت هلال احمر استان به ارزش ریالی ۱۰ میلیارد ریال بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به اعزام پزشک شامل پزشکان متخصص، عمومی، دندانپزشک، پیراپزشک و .. به این مناطق افزود: در این مدت ۵۱۸ نفر از بیماران و نیازمندان این مناطق از خدمات بهداشتی و درمانی رایگان هلال احمر بهره‌مند شدند و خدمات ارائه شده به هموطنان در این مناطق به ارزش نهایی ۲ میلیارد و ۲۸۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال بوده است.

وی اضافه کرد: خدمات ارائه شده از سوی پزشک عمومی به ۲۶۶ بیمار و بهره ور، خدمات دندانپزشکی به ۱۵۵ بهره ور و خدمات پیراپزشکی به ۹۷ بیمار و بهره ور بوده است که ۲۵۰ قلم دارو نیز مصرف شده است.

آصفی درباره توزیع اقلام بهداشتی نیز، عنوان کرد: ۲۵۷ بسته بهداشتی در بین افراد ساکن در این مناطق محروم و کم برخودار، طی اجرای طرح نذر آب ۵، توزیع شده که ارزش نهایی این بسته‌ها ۱۵۸ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال بوده است.

وی بیان کرد: ۲۵۷ بسته مواد غذایی به ارزش ریالی یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال، ۷۰ بسته لوازم التحریر به ارزش ریالی ۳۵۰ میلیون ریال، ۱۴۱ بسته اسباب بازی به ارزش ریالی ۸۶ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال، ۲ هزار عدد بطری آب معدنی به ارزش ریالی ۲۰۰ میلیون ریال، ۲۸۵ ثوب البسه به ارزش ریالی ۷۰۷ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم آرد جهت پخت نان به ارزش ریالی ۷۵۰ میلیون ریال نیز در مناطقی که طرح نذر آب ۵ اجرا شده میان متأثران از خشکسالی توزیع شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به توزیع اقلام و فعالیت‌های آموزشی در این مناطق محروم و کم برخوردار، گفت: در حوزه آموزش کارگاه‌های آموزشی بیماری‌های شایع، مخاطرات و محیط زیست برای ۳۱۲ بهره ور به ارزش ریالی ۴۷ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال برگزار شد و نیز کتابچه و بروشور‌های کمک آموزشی به ارزش ریالی ۱۲۰ میلیون ریال میان ۶۰۵ بهره ور توزیع شد.

وی با بیان اینکه در حوزه فعالیت‌های فرهنگی نیز تیم سحر جمعیت هلال احمر استان با اجرای برنامه‌ها و مسابقات مختلف و اهدای جوایز به ۲۱۲ نفر به ارزش ریالی ۱۳۳ میلیون ریال خدمت رسانی کرد در ادامه اظهار داشت: ۳۰ سالمند، جانباز و خانواده‌های معظم شهدا نیز در مناطقی که طرح نذر آب ۵ در آنجا اجرا شد از طرح نیابت این جمعیت بهره‌مند شدند.

آصفی گفت: خرید لوله و اتصالات جهت آبرسانی به روستا‌های قلعه قره داش، زاجکان سفلی و اردک به ارزش ریالی سه میلیارد ریال از دیگر خدمات خیرین و داوطلبان جمعیت هلال احمر استان در طرح نذر آب بوده است که امیدواریم با کمک مردم خیر و نوع دوست، داوطلبان و دیگر افراد دخیل در این امر قدمی شایسته در جهت کاهش آلام بشری با اجرای طرح نذر آب ۵ در این مناطق برداشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز