خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان:

در سال گذشته بیش از 800 هزار خدمت به مردم ارائه شد/23 پایگاه امدادی در همدان افتتاح میشود

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۷۶۸۷

سنجربگی با بیان اینکه هلال احمر استان همدان در سال 1400 بیش از 800 هزار خدمت را به مردم ارائه کرده است.

به گزارش ایلنا از همدان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با بیان اینکه 23 پایگاه امدادی در همدان آماده افتتاح است گفت: هنوز زمین پایگاه پشتیبانی منطقه‌ای تامین نشده که درصورت انجام 10 استان را پوشش خواهیم داد.

علی سنجربگی  در نشست خبری به مناسبت صدمین سالگرد این نهاد و هفته هلال احمر، اظهار کرد: 18 تا 24 اردیبهشت هفته هلال احمر است که در سال جاری به نام یک قرن خدمت بی منت نامگذاری شده است.

سنجربگی با بیان اینکه هلال احمر استان همدان در سال 1400 بیش از 800 هزار خدمت را به مردم ارائه کرده است، تصریح کرد: برنامه آموزشی تحت عنوان آموزش همگانی که در فضای مجازی منتشر شد و بیش از دو هزار نفر از خدمات آموزشی بهرمند شدند و در حوزه امداد و نجات 533 ماموریت امدادی انجام دادیم.

وی ادامه داد: 648 تیم عملیاتی در سال گذشته فعالیت کردند و بیش از پنج هزار نفر از خدمات هلال احمر در استان همدان، بهرمند شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان، خاطرنشان کرد: در حوزه امور جوانان 1177 برنامه و فعالیت بشردوستانه در استان، انجام شد که بیشتر در حوزه پیشگیری کرونا بود و 46 هزار و 884 نفر در این برنامه‌ها حضور داشتند.

سنجربگی ادامه داد: در حوزه امور داوطلبان، 550 پروژه توسط اعضای داوطلب انجام شده و 30 هزار و 97 نفر ساعت کار داوطلبانه انجام شده و بیش از 21 هزار خانوار از این خدمات، بهرمند شدند که ارزش ریالی آن بیش از 153 میلیارد ریال بوده که 60 میلیارد ریال به صورت مستقیم کمک دارویی و درمانی به نیازمندان شده و بقیه صرف کمک معیشتی و مومنانه شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه درمان و توابخشی به بیش از دو هزار نفر ارائه خدمات داشتیم، اظهار کرد: بیش از 69 هزار و 700 خدمت دارویی و درمانی در مدت شیوع کروناویروس داشتیم و در دو پایگاه تزریق واکسن هلال احمر، بیش از 60 هزار و 400 دز واکسن، تزریق شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با اشاره به وحود 179 خانه هلال در سطح استان، گفت: هشت هزار و 226 نفر عصو خانه‌های هلال استان، هستند و 393 دوره آموزشی در این خانه‌ها انجام شده و 23 خانه آماده افتتاح داریم.

سنجربگی در رابطه با وضعیت پایگاه‌های امداد جاده‌ای در استان، توضیح داد: زمان رسیدن به حوادث جاده‌ای کمتر از هشت دقیقه است و در تمام نقاط حادثه‌خیز، پایگاه داریم اما باید تعداد سه برابر باشد و سه پایگاه در پالیز، جاده اصله و کاج و اتوبان ساوه و همدان اضافه کنیم.

وی با اشاره به برگزاری کنگره هشت هزار شهید استان همدان در سال 1402، ادامه داد: داریم آماده می‌شویم که در کنگره هشت هزار شهید به صورت ارائه خدمت، حضور داشته باشیم و 8 هزار خدمت بشر دوستانه در 100 خانه هلال به مناسبت صد سالگی هلال احمر، داشته باشیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان، ادامه داد: به مناسبت خدمات شایان امدادگران در 8 سال دفاع مقدس و 16 شهید امدادگر، قرار است غرفه شهدای امدادگر در باغ موزه دفاع مقدس همدان، افتتاح شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان در رابطه با اعتبارات این سازمان، گفت: اعتبار سال جدید هنوز تصویب نشده و کل اعتبارات سال گذشته 100 درصدی تخصیص داده شده است.

سنجربگی ادامه داد: همیشه منابع محدود است و نیاز نامحدود بنابراین نیاز به تجهیزات داریم و به دلیل تحریم نمی‌توانیم بالگرد تهیه کنیم و یک بالگرد داریم که فقط 15 روز در ماه، همدان است. تجهیزات بروز نیاز است باید تمام ناوگان را تغییر دهیم.

وی در رابطه با ساخت پایگاه پشتیبانی منطقه‌ای در همدان، بیان کرد: مشکل اساسی زمین است و 30 هکتار زمین، نیاز داریم.

وی با بیان اینکه متأسفانه زیرساخت‌ها و امکانات هلال‌احمر متناسب با حوادث رشد نیافته است، عنوان کرد: لازم است که برای پیشبرد و تحقق اهداف از زیرساخت‌های هوشمند و جدید که در سایر کشور‌ها استفاده می‌شود، بهره‌مند شویم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان اظهار کرد: تمام زیرساخت‌های مورد استفاده این مجموعه قدیمی است و درواقع نیاز بوده از زیرساخت‌ها و فناوری جدید در آمبولانس، بالگرد و غیره بهره‌مند شویم.

وی با بیان اینکه بیش از 100 هزار بسته بهداشتی شامل ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی کننده در ایام همه‌گیری کرونا توزیع شد، عنوان کرد: در این راستا بیش از 65 هزار دوز واکسن در مراکز زیر نظر این مجموعه در قالب طرح یاری‌گران هلال تزریق شد.

علی سنجربیگی با بیان اینکه اعتبار این طرح از طریق کمک‌های اعضای هلال‌احمر تأمین شده است، عنوان کرد: در راستای اجرای این طرح سه هزار و 240 بسته معشیتی و دو هزار و 41 پرس غذای گرم تهیه و در بین نیازمند توزیع شد.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای طرح هلال رحمت در استان همدان مجموعاً 15 میلیارد ریال هزینه شده است، اذعان کرد: در ابتدای شیوع بیماری کرونا مجموعه هلال‌احمر نخستین دستگاهی بود که به کمک بیماران شتافت.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز