خبرگزاری کار ایران

ایلنا از مازندران گزارش می دهد؛

سایه تاریکی در معابر و خیابان‌های بهشهر / تأمین روشنایی معابر با اداره برق است

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۴۲۶۹

خاموشی، معابر و خیابان های بهشهر مدتی است که چهره شب را در این شهر توریستی و گردشگری به هم ریخته و شهر را برای حیات و زیست شبانه به خصوص برای افراد پیاده‌ و حتی سواره رو ها با وجود سرعت گیرهای مختلف با مشکل مواجه کرده و ایمنی و امنیت شهروندان را به خطر انداخته است.

به گزارش خبرنگار ایلنای مازندران، عدم وجود روشنایی مناسب در معابر همواره مشکلاتی برای شهروندان در نقاط مختلف ایجاد کرده است و این شب ها  در بهشهر با افزایش تاریکی ها و چراغ هایی که بعضا نوری ندارند و به قول معروف سوخته اند، مشکلات افزون شده است.

مدتی است که برخی از شهروندان  بهشهری در خصوص نارسایی موجود در نور شبانه معابر شهری بهشهر رضایت مندی لازم را ندارند و بر این اعتقادند که بارها در این خصوص به شهرداری و اداره برق مراجعه کرده و پاسخ مناسب نگرفتند.

 تأمین روشنایی معابر  از نیازهای مهم و حقوق شهروندی

جباری یکی از شهروندان بهشهری گفت: خیابان پاسداران به سمت میدان قدس از جمله معابر و خیابان های پر تردد بهشهر است که اگر چه خیابان فرعی است، اما تردد در آن بسیار بالا است و حتی ترافیک خیابان اصلی را هم در مواقع اضطرار تحمل می کند و ترددها از این‌ مسیر انجام‌ می شود، اما متاسفانه تاریکی معابر خطرات بسیاری را ایجاد کرده است و شبانه شاهد تصادفات ریز و درشت فراوانی هستیم.

وی به خبرنگار ایلنا گفت: بارها برای رفع این معضل و برطرف کردن خاموشی ها و نصب چراغ در معابر به اداره برق و شهرداری مراجعه کردیم اما هر بار هر یک از این ادارات، مشکل را متوجه دیگری می کند و کارشناسان اداره برق  معتقدند که این امر به‌دلیل کوتاهی شهرداری در انجام وظایفش است در حالی‌که شهرداری معتقد است؛  براساس قانون تأمین روشنایی معابر بر عهده وزارت نیرو و اداره برق منطقه‌ای است.

جباری افزود:  لزوم توجه به تأمین روشنایی معابر در شب یکی از نیازهای مهم و حقوق شهروندی است که انتظار داریم تأمین شود و  روشنایی معابر و خیابان‌های اصلی، کوچه‌ها، مسیرهای پیاده  که از مسیرهای پرتردد و شریان های مهم شهر هستند ، فراهم شود و این در حالی است که این امر  در ماه‌های اخیر به شدت کاهش یافته است.

 عدم روشنایی معابر شهری، زمینه ساز حوادث ترافیکی و بزهکاری

یخکشی از دیگر شهروندان بهشهر هم با اعلام‌نارضایتی از عملکرد شهرداری در تأمین روشنایی معتقد است، شهرداری و اداره برق باید در این بخش با دقت نظر بیشتری وارد شوند و کارشناسان شهرداری با توافق اداره برق برای روشنایی معابر که سلامت مردم را به همراه دارد، تلاش کند.

وی به خبرنگار ایلنا گفت: عدم وجود روشنایی معابر شهری می تواند زمینه ساز حوادث ترافیکی، فراهم شدن بستر مناسب برای بزهکاری  و مشکلات اجتماعی باشد و نمی توان به راحتی از این مساله چشم‌پوشی کرد.

وی گفت: بسیاری از معابر بهشهر همچون قائم، مدنی، پاسداران، کوهستانی،  کشتارگاه، ۱۷ شهریور، باهنر و... از این مشکلات رنج‌ می برند و این در حالیست که ساختن معابر امن شهری و افزایش امنیت در بخش های مختلف آن، نیاز یک شهروند است و از سویی دیگر هم هزینه روشنایی معابر توسط شرکت‌های برق منطقه‌ای از محل عوارض مقرر بر مصرف برق تأمین و برداشت می‌شود.

بلوار شهید هاشمی نژاد بهشهر نیازمند بهبود روشنایی 

صادقی از دیگر شهروندان بهشهری با گلایه مندی از نصب تیر برق هایی در بلوار اصلی بهشهر که بیشتر تزئینی هستند، به ایلنا گفت: نصب تیربرق های جدید با المان بهشهر و انار اشرف و پرندگان دریایی در وسط بلوار شهید هاشمی نژاد  اگر چه زیبایی را برای شهر به همراه داشته است، اما متاسفانه نور چندانی ندارد و شهر در جاده اصلی با فقدان نور مناسب شهری مواجه شده است.

وی افزود: شایسته است، در کنار توجه به زیبایی شهر توسط مسوولان‌مربوطه، امنیت حال و ایمنی شهروندان و مسافران هم مد نظر  باشد و برای بهبود روشنایی در بلوار شهید هاشمی نژاد بهشهر چاره اندیشی شود.

شهروندان تاریکی ها را گزارش کنند

یاسر فرجودی، مسئول واحد تاسیسات شهرداری بهشهر در این رابطه گفت: شهرداری به عنوان موثرترین نهاد شهری که وظایف و خدمات گسترده ای را بر عهده دارد، به منظور رفع نیاز شهروندان در حوزه های عمرانی و خدماتی با توجه به کمبود منابع مالی و شرایط سخت اقتصادی همچنان به دنبال رفع مشکلات و معضلات شهری است.

وی افزود: با وجود مشکلات مالی که گریبانگیر شهرداری ها است آهنگ اجرای پروژه های عمرانی و خدماتی در جای جای شهر بهشهر شنیده می شود  و کارها با قوت برای امنیت و آسودگی شهروندان در حال اجرا است.

فرجودی در مورد عملکرد شهرداری در راستای بهبود روشنایی ها و رفع تاریکی های معابر گفت: شهرداری بهشهر با  شناسایی محلاتی که با معضل  تاریکی و یا روشنایی محدود روبرو هستند و با همکاری اداره برق شهرستان بهشهر در ماه‌های اخیر تلاش گسترده ای را انجام داده و تاکنون  ۱۴ عدد تیر برق ، ۳۲ چراغ روشنایی و ۶۰۰ متر طول مسیر کابل را با هزینه یک میلیارد و ۱۰۰میلیون ریال در خیابان‌های قائم و سی متری آیت الله کوهستانی اجرا  شده است.

مسئول واحد تاسیسات شهرداری بهشهر یادآور شد: همچنین شهرداری بهشهر با در نظر گرفتن معابر و خیابان‌های کم برخوردار اقدام به خرید ۲۰۰ عدد لامپ روشنایی کرده است.  

وی گفت:  شهرداری برای بهبود روشنایی و افزایش امنیت در تردد خودروها در سطح بلوار شهید هاشمی نژاد اقدام به خرید و نصب ۱۴ عدد چراغ ال ای دی در چهار راه های اصلی شهر به ارزش ۱۷۰ میلیون ریال کرده است تا امنیت شهروندان حفظ شود و در ادامه راه هم نیازمند همکاری شهروندان و اطلاع رسانی در راستای نواقص هستیم تا با کمک هم برای رفع مشکلات گام برداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز