خبرگزاری کار ایران

نماینده کرمان در شورای عالی استان ها:

آموزش و پرورش عشایری در جنوب کرمان شکل گیرد/وضعیت دامداری استان در خطر است

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۴۱۳۰

خارایی گفت: با توجه به کثرت مناطق عشایری در جنوب کرمان و استعدادهای فراوان در روستاها و میان عشایر، لازم است آموزش و پرورش عشایری در جنوب کرمان شکل گیرد.

به گزارش ایلنا، خداداد خارایی گفت: به گفته امام راحل، عشایر ذخایر مملکت هستند و همچنین حاج قاسم سلیمانی نیز از عشایر بود و رسیدگی به امورات روستائیان و عشایر نیز همواره از تأکیدات مقام معظم رهبری بوده است.

وی افزود: دولت باید با اهتمام جدی، اعتبارات ویژه‌ای به موضوع زیباسازی روستاها اختصاص دهد و روستاها را تقویت کند تا مهاجرت از روستاها به شهرها شکل نگیرد و مشکلاتی مانند حاشیه‌نشینی و بیکاری ایجاد نشود.

نماینده کرمان در شورای عالی استان‌ها، خاطرنشان کرد: در بحث دامداری نیز جهاد کشاورزی باید اعتبار کافی برای نهادهای دامی صرف کند، چرا که با این وضعیت دامداری در خطر است.

خارایی در ادامه اظهار داشت: با توجه به کثرت مناطق عشایری در جنوب کرمان و استعدادهای فراوان در روستاها و میان عشایر، لازم است آموزش و پرورش عشایری در جنوب کرمان شکل گیرد.

وی با بیان اینکه دامپزشکی باید فعال‌تر عمل کند، گفت: می‌توان هر چندماه یک‌بار، برای دامداران جلسه توجیهی برگزار کرد و آگاهی را در این مورد افزایش داد تا تلفات دام به ویه دام‌های سنگین، به حداقل برسد.

عضو شورای عالی استان‌ها همچنین از جهاد کشاورزی خواست تا بذر ذرت علوفه در اختیار کشاورزان قرار دهد چرا که با توجه به درپیش بودن فصل سرد، این اقدام باید سریع‌تر انجام شود.

خارایی در پایان خواستار توجه بیشتر وزارت ورزش و جوانان به موضوع ورزش‌های روستایی و عشایری شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز