خبرگزاری کار ایران

نماینده بوشهر در شورای عالی استان‌ها:

قیمت پایین لیمو ترش هزینه‌های تولید را تامین نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۴۳۷۵

نماینده بوشهر در شورای عالی استان ها با توجه به کاهش شدید قیمت لیمو ترش گفت: ضروری است دولت برای جبران خسارت کشاورزان حمایت‌های مالی و اعتباری لازم را انجام دهد.

به گزارش ایلنا، حسن رمضانی در مورد لزوم حمایت از کشاورزان در برابر کاهش شدید قیمت لیمو ترش گفت: شهرستان جم در با بیش از 1300 هکتار سطح زیر کشت لیمو ترش از مهمترین مناطق و قطب اصلی تولید این محصول در استان بوشهر محسوب می‌شود که کشاورزان جم و ریز در پی بازار نامناسب و کاهش شدید قیمت این محصول  حال و روز خوشی ندارند.

رمضانی با بیان اینکه لیموی تولیدی از باغات شهرستان جم با توجه به تجربه کشاورزان و تغذیه خوب گیاهی همچنین شرایط آب و هوایی از مرغوبیت و کیفیت بسیار خوبی برخوردار است، خواستار تدابیر لازم از سوی جهاد کشاورزی برای تنظیم بازار و قیمت لیمو و دسترنج کشاورزان منطقه شد.

وی اظهار داشت: قیمت فروش هر کیلو لیمو ترش شهرسنان جم در بازار بین 8 تا 10 هزار تومان است که این قیمت هزینه‌های بالای تولید این محصول را پوشش نمی‌دهد و ادامه این روند باعث ضرر و زیان شمار زیادی از کشاورزان خواهد شد.

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها تامین منابع مالی لازم از سوی دولت  برای خرید لیمو ترش و فراهم کردن زمینه صادرات بخشی از این محصول را از جمله راهکارهای مناسب برای برون رفت از معضل قیمت پایین لیمو ترش عنوان کرد.

رمضانی خاطر نشان کرد: ایجاد یک تشکل ویژه صنفی، ارائه تسهیلات مالی به سرمایه گذراران و کشاورزان منطقه برای راه‌اندازی صنایع تبدیلی به منظور فرآوری‌های مختلف این محصول را از دیگر راهکارهایی دانست که نیازمند حمایت و توجه ویژه مسئولان امر دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز