خبرگزاری کار ایران

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم:

۱۷ دانشجو در رشته افسر دوم نامحدود در قشم مشغول به تحصیل هستند/ داشتن گذرنامه برای دوره‌ کارورزی بر روی کشتی الزامی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۵۳۶

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم، تعداد دانشجویان در حال تحصیل در ترم چهارم رشته افسر دوم نامحدود در موسسه آموزش دریانوردی این شهرستان را 17 نفر اعلام کرد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، علی اشتری با اشاره به اشتغال به تحصیل ۱۷ دانشجو در حال تحصیل در ترم چهارم رشته افسر دوم نامحدود، اظهار کرد: در دوره دوم۳۰ نفر پذیرش و از ۱۶ مهرماه نیز امتحان ورودی آن‌ها آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: دوره‌های تخصصی افسر دومی بر روی کشتی‌های با ظرفیت ناخالص ۵۰۰ یا بیشتر سفرهای نامحدود در قشم ویژه دارندگان مدارک دیپلم متوسطه در رشته‌های ریاضی فیزیک، علوم تجربی و ناوبری هنرستان‌های دریایی، برق یا فارغ‌التصیلان مقطع کاردانی در رشته‌های ریاضی، برق، ناوبری آموزشکده‌های دریایی، فنی حرفه‌ای، عمران و یا دارندگان مدرک کارشناسی رشته‌های ریاضی، برق فیزیک صنایع، کامپیوتر و یا عمران است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم با بیان اینکه حداکثر فراگیران شرکت کننده در هر دوره ۲۰ نفر می‌باشد، گفت: دارندگان مدرک دپیلم غیر از این رشته‌ها به شرط قبولی در آزمون ورودی می‌توانند در دوره پذیرفته شوند.

اشتری از دیگر شرایط پذیرش دانشجو در موسسه آموزش دریانوردی در قشم به داشتن حداقل ۱۸سال سن و دارا بودن گواهینامه معتبر سلامت پزشکی دریانورد اشاره کرد و ادامه داد: داشتن گذرنامه برای انجام دوره‌ کارورزی بر روی کشتی الزامی است.

وی برگزاری دوره‌های ملوان صیاد، مهماندار شناورهای مسافربری یا مسافربری رو-رو، مدرسان و ممتحنان دریایی، آگاهی امنیتی دریانوردان، ناخدا در شناور صیادی با طول کمتر از ۱۲ متر آب‌های ساحلی، افسر امنیتی کشتی، کاربر مخابرات محدود و عمومی، شبیه‌ساز رادار بر روی کشتی‌های با ظرفیت ناخالص کمتر از ۵۰۰ سفرهای نزدیک به ساحل و دوره آموزشی مقدماتی عملیات بار تانکرهای حمل مواد نفتی و شیمیایی را بخشی از این دوره‌های آموزشی عنوان کرد.

اشتری خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت‌های آموزش علوم و فنون دریایی، نبود وجود شبیه‌سازهای دریانوردی به روز و با کیفیت در استان هرمزگان، دسترسی آسان دریانوردان داخلی و خارجی به جزیره قشم و همچنین کاهش هزینه‌های خدمات در این جزیره نسبت به کیش و تهران، وجود موسسه آموزشی دریانوردی قشم در آینده‌ای نزدیک به قطب آموزش علوم و فنون دریایی و فراساحل بخش خصوصی در جنوب کشور تبدیل خواهد شد.

موسسه آموزش دریانوردی در جزیره قشم در ساختمان پروین اعتصامی دانشگاه آزاد اسلامی این جزیره واقع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز