خبرگزاری کار ایران

سرپرست شهرداری کرج:

مشکلات شهری کرج حاصل توسعه شتاب زدگی است/ بسیاری از مطالبات مردم از سال‌های گذشته جا مانده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۵۱۶

سرپرست شهرداری کرج گفت: همه مطالبات شهروندان صرفا در حوزه عمرانی نیست، معضلات ترافیکی و انجام طرح‌های فرهنگی از دیگر خواسته‌های مهم شهروندان است که باید برای آنها چاره‌ای اندیشید و در این حوزه‌ها هم اقدامات موثری صورت داد.

به گزارش ایلنا از البرز، منوچهر غفاری با اشاره به افتتاح پنج پروژه شهری که با حضور اعضای شورای شهر، مدیران شهری و شهروندان به صورت آنلاین در باشگاه میلاد شهرداری کرج برگزار شد، اظهار داشت: همه توان و تلاش همکاران در مجموعه مدیریت شهری کرج رفع نیازها و جامه عمل پوشاندن به مطالبات شهروندان است و باید بپذیریم بسیاری از مطالبات آنها از سال‌های گذشته باقی مانده است.

غفاری گفت: کرج با سایر شهرها متفاوت است و توسعه بسیار شتاب زده‌ای داشته وهمین باعث بروز مشکلاتی در مناطق مختلف آن شده است ولی با این وجود در دو دهه گذشته اتفاقات خوبی در این کلانشهر رخ داده است.

سرپرست شهرداری کرج با اشاره به دلایل عدم آغاز پروژه‌های عمرانی از ابتدای سال جاری، گفت: ۷۵ درصد بودجه عمرانی تعهد شده اما درصد جذب با کندی صورت گرفته که تلاش می‌کنیم این ضعف در شش ماهه دوم سال برطرف شود. در سه ماه ابتدایی سال به دلیل مشکلات موجود در سامانه ستاد بخشی از کار عقب افتاد.

وی خاطرنشان کرد: همه مطالبات شهروندان صرفا در حوزه عمرانی نیست، معضلات ترافیکی و انجام طرح‌های فرهنگی از دیگر خواسته‌های مهم شهروندان است که باید برای آنها چاره‌ای اندیشید و در این حوزه‌ها هم اقدامات موثری صورت داد.

سرپرست شهردار کرج با اشاره به اینکه  پروژه خط 4 حصار از 3 سال پیش آغاز شده بود، افزود: بخاطر شرایط خاص این پروژه به طول انجامید و قرار بود تا پایان سال به بهره برداری برسد اما در نیمه اول سال به بهره برداری رسید.

وی افزود: این پروژه 5 کیلومتر طول و با اعتبار 55 میلیارد تومان هزینه شد  که از میدان حافظ تا بعد از پل بیلیقان پروژه بهسازی کامل شده است و تردد دو طرفه صورت گرفته است.

سرپرست شهرداری کرج ادامه داد: توسعه پارک‌ها در مقیاس محله یکی دیگر از ماموریت‌های مجموعه مدیریت شهری است.

غفاری به افتتاح پارک های محله شهر کرج اشاره کرد و گفت: مقرر بود تا پایان سال 30 پارک در محل های کم برخوردار کرج به بهره برداری برسد که 15 پارک در 6 ماهه اول به بهره برداری رسید و مابقی هم  با 80 درصد پیشرفت فیزیکی تا ایام دهه فجر افتتاح خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: پروژه های خوبی در این مدت برنامه ریزی شده از جمله ساماندهی جاده قزلحصار  که از پروژه های بسیار مهم شهری است و هر چند به مدیریت شهری کرج ارتباطی ندارد و در اختیار اداره کل راهداری البرز است اما بنا یه صلاحدید استان بخشی از این پروژه به شهرداری کرج واگذار شد.

وی ادامه داد: در مدت دو ماه این پروژه شروع شده و تا کنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که امیدواریم تا دو ماه آینده بخشی که برعهده شهرداری کرج است به پایان برسد.

غفاری به تقاطع های غیر هم سطح در پروژه های عمرانی شهرداری کرج اشاره کرد و گفت: اولین پروژه سالجاری که تقاطع بلوار موذن است مناقصه آن به اجرا گذاشته است و بقیه تقاطع ها در نیمه دوم سال دنبال می شود.

با حضور سرپرست شهرداری کرج و اعضای شورای شهر پروژه تعریض خط ۴ حصار، فاز اول بوستان نیلوفر با اعتبار ۳۱۴ میلیارد ریال در منطقه شش، بوستان کوهپایه با اعتبار ۵۱۶ میلیارد ریال در منطقه هشت و بوستان دریا با اعتبار ۱۱۳ میلیارد ریال در منطقه ۱۰ افتتاح شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز