خبرگزاری کار ایران

رئیس محیط زیست آبیک:

8 هزار متراز رودخانه شهرآباد آبیک لایروبی شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۵۱۲

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست آبیک گفت: 8 هزار متر مکعب از رودخانه شهرآباد برای انتقال آب بارندگی و پساب‌ها به رودخانه و توزیع در دشت الله آباد لایروبی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، امید رحمانی با اعلام این خبر تصریح کرد:  8 هزار متر مکعب از رودخانه شهرآباد بخش بشاریات شهرستان آبیک لایروبی شد که با  این لایروبی از انتهای رودخانه یالیان متصل به رودخانه فصلی روستای شهرآباد آغاز و به طول حدود 600 متر اجرا شده است.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست آبیک در ادامه گفت: طول رودخانه شهرآباد حدود 2 کیلومتر است که لایروبی حدود 600 متر آن اجرا و بقیه مسیر هم باید توسط مسئولان اداره منابع امور آب شهرستان لایروبی شود.

رحمانی افزود: انجام این کار به احیای دشت، جلوگیری از گرد و غبار، بهبود وضعیت پوشش گیاهی و حفظ اکوسیستم طبیعی وهمچنین ایجاد محل مناسب برای انواع گونه‌های جانوری کمک می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه نظارت بر انتقال حق آب مورد نیاز به دشت الله آباد ضروری است، اظهار کرد: حق آبه مورد نیاز این دشت سالانه 42 میلیون مترمکعب بوده که در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد و حق آبه‌ای به دشت نمی‌رسد.

وی تاکید کرد: جلوگیری از چرای غیرمجاز دام و همچنین جلوگیری از برداشت غیرمجاز چاه‌های آب زیرزمینی و آب‌های سطحی می‌تواند در بیابان زدایی دشت موثر بوده باشد.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست آبیک خاطر نشان کرد: در حال حاضر دشت الله آباد به عنوان کانون ریزگرد استان مطرح وحدود 50 درصد آلودگی هوای آبیک از وجود این ریزگردها است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز